۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
رتبه دهم آذربایجان شرقی در بهبود فضای کسب و کار
در آیین افتتاح پنجره واحد کسب و کار آذربایجان شرقی مطرح شد؛

رتبه دهم آذربایجان شرقی در بهبود فضای کسب و کار

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از بهبود رتبه فضای کسب و کار استان از جایگاه شانزدهم کشوری در سال ۹۸ به رتبه دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در آیین افتتاح مجازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار استان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشتاز در موضوع راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری است و اقدامات بسیار ارزنده‌ای را از سال ۹۲ در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به اهتمام استان برای راه‌اندازی پنجره واحد کسب و کار از سال گذشته ادامه داد: این موضوع نیز از جمله اولویت‌های استان بود که امروز در محل اتاق بازرگانی تبریز افتتاح می‌شود.

وی با تبیین اهمیت تسهیل در فرآیند کسب و کار در جامعه اظهار کرد: تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، یکی از ضروریت‌های فعلی جامعه در شرایط کنونی اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی از بهبود جایگاه استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار خبر داد و ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده، رتبه استان از رده شانزدهم کشوری در سال گذشته به رتبه دهم ارتقا یافته است.

پورمحمدی با اشاره به پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی عنوان کرد: اهمیت و کارکرد این خطه از کشور در حوزه اقتصادی و بازرگانی نیز بر همگان آشکار است و با داشتن چنین ظرفیت‌هایی، تنها شاهراه ارتباطی با اروپا، اوراسیا و بازار ۳۰۰ میلیون نفری آسیای میانه محسوب می‌شود.

وی از فعالیت ۱۱ واحد خودروسازی در استان خبر داد و گفت: به رغم مشکلات متعدد، ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز کشور در صنعت خودروسازی، توسط فعالان اقتصادی استان ما تولید می‌شود و علاوه بر آن تولیدات شیرینی و شکلات استان به بیش از ۸۵ کشور جهان صادر می‌شود.

نخستین پنجره واحد فیزیکی کسب و کار استان دقایقی پیش در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز همزمان با استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان در ارتباط زنده ویدیویی با وزیر اقتصاد افتتاح شد.

هدف از آغاز بکار این مرکز، تسریع در فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و صدور کارت بازرگانی در کمتر از ۷۲ ساعت است.

ادارات و سازمان‌هایی همچون سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی، امور اقتصاد و دارایی، فرهنگ وارشاد اسلامی، ثبت اسناد و املاک و اتاق بازرگانی در این مرکز استقرار یافته و به متقاضیان، ارایه خدمات خواهند کرد.

کد خبر: ۳۲٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha