۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
پیش‌بینی می‌شود سیر نزولی نرخ ارز تداوم داشته باشد
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

پیش‌بینی می‌شود سیر نزولی نرخ ارز تداوم داشته باشد

نظری خانقاه، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درصورت ادامه روند وارد شدن ارز حاصل از صادرات به کشور، قیمت دلار بیش از این سقوط خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدغنی نظری خانقاه با اشاره به کاهش قیمت دلار، گفت: عدم مدیریت نقدینگی‌های سرگردان در جامعه سبب شده این نقدینگی از بازارهای دلالی و واسطه‌ای سر در بیاورند به همین دلیل درصورت مدیریت بازار قیمت دلار باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصورت ادامه وارد شدن ارز حاصل از صادرات به کشور، قیمت دلار بیش از این سقوط خواهد کرد.

به گفته وی مدیریت بازار و برخورد قضایی با کسانی که ارز حاصل از صادرات خود را وارد کشور نکرده اند می‌تواند قیمت دلار را بیش از پایین آورده و به ثبات رساند.

نظری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سیر نزولی نرخ ارز همچنان تداوم داشته باشد و وارد کانال ۱۸ هزار تومان یا به زعم برخی کارشناسان ۱۵ هزار تومان شود، افزود: تحقق این امر در گرو ادامه فعالیت‌های کنونی بانک مرکزی است.

وی اظهار کرد: اقدام بانک مرکزی و همراهی قوه قضاییه در راستای شناسایی بازرگانانی که از عرضه ارزهای صادراتی خودداری کرده و الزام آن‌ها به بازگشت این ارزها منجر به کاهش نرخ دلار می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است تا زمانی که ولع خرید دلار علیرغم عدم نیاز وجود داشته باشد این حباب‌ها وجود خواهند داشت اکنون این حباب در بورس و مسکن نیز به وجود آمده است.

کد خبر: ۳۲٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      آقا نظری خانقاه من متوجه شدم شما میگی دلال الان که میریم صرافی میگه بانک‌مرکزی قیمت تعیین میکنه گواه اش دلار نیمایی است که به دانشجو وتاجر ومسافر اینکه دیگه دلال قیمتشو تعیین نمیکنه چرا این دلار بالاست گواه اینکه دولت قیمت تعیین میکنه اینکه چرا هربار قیمت دلار میره بالا میاد پایین تازه یک مقدار ارز گم میشه یکسری دزدم به عنوان اخلال گر پیدا میشن تحویل قوه قضاییه ولی باز هیچ تاثییری ما نمیبنیم یکسری هم مثل منصوری در میرن...