۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
۷۶ میلیارد ریال کلزا از کشاورزان کردستانی خریداری شد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۷۶ میلیارد ریال کلزا از کشاورزان کردستانی خریداری شد

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از خرید یک هزار و ۷۱۵ تن کلزا از کشاورزان استان خبر داد و گفت: ارزش این میزان کلزای خریداری شده ۷۶ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید کلزا (ابتدای تیرماه) تاکنون یک هزار و ۷۱۵ تن و ۸۹۱ کیلوگرم کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان کلزا توسط ۲۱۴ کلزاکار تحویل مراکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی در استان شده است، اضافه کرد: سقز با ۵۷۶ تن و دهگلان با ۵۴۴ تن بیشترین میزان خرید کلزا در استان را به خود اختصاص دادند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه در شهرستان قروه هم ۳۴۹ تن، کامیاران ۱۳۹ تن و مریوان هم ۹۲ تن کلزا خریداری شده است، افزود: خرید کلزا در استان تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که شش هزار و ۲۸۲ تن بوده کاهش چشمگیری داشته است.

صالحی ارزش مجموع کلزای خریداری شده در استان را ۷۶ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۴۹ هزار و ۹۰۵ ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ مبلغی بابت بهای کلزای خریداری شده به حساب کلزاکاران استان واریز نشده است.

وی یادآور شد: نخستین چک لیست خرید کلزا توسط مراکز خرید استان در مورخ ۱۴ تیرماه سال جاری به بانک کشاورزی ارسال شده و این در حالی است که آخرین پرداختی مطالبات کلزاکاران در کشور در تاریخ ۱۱ تیرماه سال جاری بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید کلزا در استان را چهار تن در روز ذکر کرد و اظهار داشت: مجموع کلزای خریداری شده توسط ۳۶۸ محموله تحویل مراکز خرید استان شده است.

کد خبر: ۳۲٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha