۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کمیته امداد ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات بانکی است
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) :

کمیته امداد ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات بانکی است

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از پذیرش شبکه بانکی کشور برای تسهیل کردن پرداخت وام به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: صندوق ضمانت تسهیلات کمیته امداد، ضامن زنان سرپرست خانوار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اجرای موفق الگوی ضمانت تسهیلات وام اشتغال کمیته امداد گفت و بیان کرد: از بهمن سال گذشته پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ضمانت نامه به نفع زنان سرپرست خانواری که درخواست دریافت تسهیلات برای طرح‌های اشتغال داشته ‌اند، صادر شده است. این زنان کسانی هستند که امکان تأمین ضمانت برای شبکه بانکی را نداشتند و صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی ضمانت این عزیزان را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه تضامینی که شبکه بانکی درخواست می‌کند، نسبتاً مشکل هستند، عنوان کرد: جامعه مخاطب کمیته امداد اقشار ضعیفی هستند و خیلی از آن ‌ها زنان سرپرست خانواری هستند که تأمین ضمانت برایشان بسیار مشکل است. برای حل این مشکل ابتدا با تک تک بانک‌ها مذاکره کردیم و خواستار تخفیف در تضامین به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شدیم.

وی با بیان اینکه نرخ اقساط معوق تسهیلات اشتغال خانواده‌های کمیته امداد حدود ۱. ۵ درصد است، عنوان کرد: این خانواده‌ها وام دریافتی را در راستای طرح اشتغال مصرف می‌کنند و خرج کار دیگری نمی‌کنند و بنابراین برای آن‌ها درآمد ایجاد می‌شود و اقساطشان را به موقع پرداخت می‌کنند. این عزیزان با وجود مشکلات اقتصادی، افراد بسیار با اخلاقی هستند و حتی از مخارج زندگی‌شان کم می‌کنند اما هرگز اجازه نمی‌دهند اقساط بانکی‌شان عقب بیافتد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از پذیرش شبکه بانکی کشور برای تسهیل کردن پرداخت وام به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: تا سال گذشته برای ۵۰ میلیون تومان وام، چهار ضامن نیاز بود اما به دو ضامن کاهش پیدا کرد.

وی ضمن اذعان به این موضوع که فراهم کردن دو ضامن نیز برای خیلی از خانواده‌ها امکان پذیر نیست، گفت: سال گذشته یک صندوقی را به نام صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال راه‌اندازی کردیم. این صندوق که فعلاً مختص زنان سرپرست خانواده است، ضمانت‌نامه برای بانک‌ها ایجاد می‌کند و بانک نیز تسهیلات را به متقاضی وام پرداخت می‌کند. در حقیقت کمیته امداد با این کار، ضامن کسانی می‌شود که نمی‌توانند ضامن مهیا و وام دریافت کنند.

عبدالملکی اشاره کرد: تاکنون کمیته امداد با کمک‌هایی که از سازمان‌های مختلف دریافت کرده است، مجموعاً ۶۰ میلیارد تومان در صندوق ضمانت تسهیلات سرمایه تهیه کرده‌ایم و تا ۱۰ برابر این عدد می‌توانیم ضمانت نامه صادر کنیم. در حال حاضر زنان سرپرست خانواری که مشکل تأمین ضامن دارند پس از تائید کمیته اداره امداد، می‌توانند از این طریق ضمانت لازم را تأمین کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در عین حال از محدود بودن منابع این طرح گفت و اظهار کرد: امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال قرار است پرداخت کنیم و تنها برای ۶۰۰ میلیارد تومان می‌توانیم ضمانت صادر کنیم و بنابراین در حال رایزنی با بخش‌های مختلف دولت و حاکمیت هستیم.

وی افزود: درخواست داده‌ایم با کمک سازمان‌های دیگر، سرمایه این صندوق را به ۲۰۰ میلیارد تومان برسانیم تا حداقل بتوانیم دو هزار میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کنیم.

کد خبر: ۳۲٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha