۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳
ایجاد تعادل در نهاده های دامی و ساماندهی آب
اولویت‌های کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم کدام است؟

ایجاد تعادل در نهاده های دامی و ساماندهی آب

راستی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ایجاد تعادل در بازار نهاده های دامی، ساماندهی آب کشور و تعیین تکلیف مجوزهای معلق مانده مربوط به بخش کشاورزی جزو اولویت های اول ما در مجلس است.

بازار؛ گروه کشاورزی: جعفر راستی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های کمیسیون کشاورزی گفت: ایجاد تعادل در نهاده های دامی یکی از برنامه های اصلی ما در کمیسیون است. چرا که در حقیقت آشفته بازاری که پیش آمده همه دامداران را تهدید می‌کند و این قیمت‌هایی که هر روز بالا می رود آسیب های جدی به فعالان این بخش وارد می کند.

راستی افزود: در این راستا یک اکیپ به بندر امام خمینی اعزام کرده ایم تا در خصوص نهاده هایی که به دلیل تخصیص نیافتن ارز در آنجا معطل مانده تحقیقاتی انجام دهد و این موضوع را از نزدیک پیگیری کند. از سوی دیگر قرار بر این شده که رئیس مجلس نیز یکسری پیگیری های انجام دهد.

نماینده مردم شبستر در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اولویت دوم ما در کمیسیون کشاورزی، سامان دادن به بحث آب است. چرا که در کشور متاسفانه بیشترین مشکلی که کشاورزان استانی به ما انتقال می‌دهند مشکل آب چاه‌ها و حق آبی است که از سدها باید بپردازند که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

راستی ادامه داد: اولویت سوم ما نیز این است که بتوانیم مجوزهایی که در مورد کارخانه ها، موسسات و یا شرکت هایی که در ارتباط با  کشاورزی هستند و معلق مانده اند را پیگیری می کنیم و آنها از این حالت  سردرگمی در بیاوریم.

بخش کشاورزی مشکل مدیریتی دارد
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که اصلی ترین مشکلات بخش کشاورزی چیست، گفت: ما الان در کشور مشکل مدیریت داریم؛ بنابراین درست است که در مملکت آب به حد کافی نداریم اما همین مقدار هم نیاز به مدیریت دارد که بتواند پاسخگوی نیازهای کشور و بخش کشاورزی باشد.

راستی افزود: اگر در این یکسال باقی مانده از دولت آقای روحانی تعاملی بین دولت و مجلس صورت بگیرد و بتوانیم در راستای بهینه سازی مباحث مدیریتی گام برداریم قطعا مسائل مختلفی به واسطه آن برداشته می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیران حاضر در عرصه کشاورزی نیاز به همفکری با مجلس و متخصصین امر دارند چرا که در شرایطی که با کمبود منابع مواجه هستیم نیاز به تعاملات بیشتری خواهد بود.

راستی در پاسخ به این سوال که شما نمایندگان مجلس برای ساماندهی مباحث مدیریتی در بخش کشاورزی چه اقداماتی انجام داده اید و چه برنامه هایی مدنظر دارید، گفت: به نظر من فعلا برگزاری جلساتی مشترک می تواند کارساز باشد و اگر بتوانیم با همفکری سه قوه این مشکل را رفع سازیم بسیاری از مسائل ما حل می شود.

کد خبر: ۳۱٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha