۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
صدور گواهینامه صلاحیت اپراتوری در بخش حمل و نقل جاده ای
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

صدور گواهینامه صلاحیت اپراتوری در بخش حمل و نقل جاده ای

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت و اهمیت صدور گواهینامه صلاحیت اپراتوری در بخش حمل و نقل جاده ای کشور از طریق ارائه آموزش حرفه‌ای و رتبه بندی رانندگان بار و مسافر تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین امضای تفاهم‌ نامه همکاری آموزشی میان این سازمان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اهداف امضای این تفاهم نامه اظهار داشت:

با طراحی یک نقشه راه صحیح و اثربخش، آموزش در بخش حمل ونقل باید منجر به تربیت افرادی دارای مهارت شغلی و عملکرد متناسب با نیاز بازار کار حرفه‌ای برای توسعه شاخص‌های کسب و کار شود. در این مسیر باید رتبه بندی رانندگان بار و مسافر نیز لحاظ و از طریق ایجاد ارتباط با عملکرد دوران فعالیت در بازار کار، سوابق عملکرد مثبت یا منفی آنها در کارنامه رانندگان درج و مبنای اعتبار صدور گواهینامه صلاحیت شغلی و همچنین ادامه فعالیت آنها باشد.

اسلامی با اشاره به نیاز کشور به شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس تاکید کرد: این اقدام در راستای ایجاد قدرت لجستیک ملی و شرکت‌های توانمند دارای برند لجستیک هدفگذاری شده و در دست پیگیری است که یکی از الزامات اساسی تحقق آن، تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای برای مشاغل مختلف مورد نیاز از جمله رانندگان دارای مهارت و متعهد لازم برای جذب و فعالیت در نظام حمل‌ونقل ترکیبی و لجستیک یکپارچه حرفه‌ای است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در نظام حمل و نقل کشور باید شرکت‌های بزرگ مسئولیت راهبری بازار خدمات حمل ونقل را بر عهده داشته باشند تا از وضعیت کنونی سنتی مبتنی بر مهارت تجربی به یک سیستم نوین برپایه ارزیابی عملکرد ارتقاء یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی: تشریح نقش حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه تولید و اشتغال
عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آیین امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به نقش حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه اشتغال اظهار داشت: ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای جابجا می‌شود و ۸۰۰ هزار نفر وظیفه جابجایی بار و مسافر این حوزه را بر عهده دارند به‌گونه‌ای که ماحصل تلاش این قشر زحمتکش، جابجایی سالانه بالغ بر ۶۰۰ میلیون تن بار در جاده ها است.

وی با بیان این که «جابجایی این حجم از کالا برای بخش صنعت و نظام تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است»، افزود: ۴۶۰۰ شرکت حمل و نقل مسافر به صورت ۱۰۰ درصد خصوصی مسئولیت جابجایی مردم در سفرهای برون شهری را بر عهده دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد:‌ در صورت ارتقای کیفیت آموزش در بخش حمل و نقل جاده‌ای به واسطه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای، شاهد تحول شگرفی در حوزه بهره‌وری و توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.

شایان ذکر است تفاهم نامه همکاری آموزشی بین سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و سازمان آموزش فنی و حرفه ای با حضور وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضاء شد.

بر اساس این گزارش، ارتقای مهارت و دانش فنی شاغلان و متقاضیان ورود به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، کاهش خسارت‌های مالی و جانی ناشی از حوادث رانندگی جاده‌ای وافزایش رضایتمندی آحاد جامعه از خدمات نیروی انسانی حمل‌ونقل جاده‌ای از اهداف امضای این تفاهم نامه است و رانندگان حرفه ای ناوگان بار و مسافر (سبک و سنگین) در حوزه بین المللی، برون شهری و روستایی، مدیران، متصدیان، مدیران فنی و کارکنان شرکتهای حمل و نقل و مشاغل وابسته به حمل و نقل جاده ای متصدیان و مسئولان فنی مراکز معاینه فنی کشور و مهمانداران شاغل در اتوبوس های بین شهری و پراتورهای ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری و راه سازی جامعه هدف آموزش در این تفاهم نامه همکاری محسوب می شوند.

کد خبر: ۳۱٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha