۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مردم نباید از تخلفات موجود در بازار گذشت کنند
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

مردم نباید از تخلفات موجود در بازار گذشت کنند

رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: شایسته است که مردم از تخلفات معمول موجود در بازار به راحتی عبور نکنند و گزارشات و شکایات خود را به سازمان‌های مربوطه ارجاع دهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، یاسر رایگانی گفت: محور اصلی بازرسی‌های سازمان تعزیرات حکومتی با اولویت کالاهای اساسی تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به این که کالاهایی که مصرف بیشتری دارند مورد تخلف بیشتری واقع می‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد ظرفیت کشت‌های بازرسی تعزیرات حکومتی در سطح کشور – تمام شهرستان‌هایی که اداره تعزیرات مستقر دارند – به کار گرفته می‌شوند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به کیفیت کالاها و محصولات غذایی، توضیح داد: موضوع کیفیت و وزن مطلوب کالاهای مختلفِ موجود در بازار باید از طریق سازمان استاندارد مورد نظارت و بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: تمام تولیدکنندگان محصولات غذایی و غیره، باید دقیقا آن‌چیزی را به مردم ارائه دهند که روی بسته‌بندی محصول ذکر کرده‌اند.

یاسر رایگانی با اشاره به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت، اضافه کرد: تخلف واحدهای تولیدکننده، باید از سمت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شود، بر همین اساس مردم گزارش‌های مرتبط با این حوزه را بهتر است از طریق سامانه ۱۲۴ و وزارت صمت پیگیری کنند.

وی با بیان این که مردم نباید از تخلفات موجود در بازار گذشت کنند، تاکید داشت: شایسته است که مردم از تخلفات معمول موجود در بازار به راحتی عبور نکنند و گزارشات و شکایات خود را به سازمان‌های مربوطه ارجاع دهند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این سازمان نیروی انسانی زیادی را در اختیار ندارد.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی تمام کارهای خود را با حدود ۲ هزار ۵۰۰ نفر در سطح کشور پیش می‌برد.

یاسر رایگانی با بیان این که سازمان تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی‌کننده است، عنوان کرد: عموم مردم ایران به می‌توانند با مراجعه با سامانه tazirat۱۳۵.ir تخلفات و گزارشات و شکایات خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به تفاوت شاکی و گزارش‌دهنده در سازمان تعزیرات حکومتی، توضیح داد: شاکی، کسی است که قصد دارد در سازمان تعزیرات پرونده‌ی شکایت تشکیل دهد و با کد رهگیری موضوع مورد نظر خود را پیگیری کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: گزارش‌دهنده، معمولا حوصله پیگیری دقیق و مستمر تخلف را ندارد و با اعلام تخلف سازمان تعزیرات را در جریان امور قرار می‌دهد.

کد خبر: ۳۱٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha