۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ۴ هزار تن گذشت
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر:

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ۴ هزار تن گذشت

زاهدان - مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش‌ از چهار هزار تن خیار گلخانه‌ای از اواخر آبان سال جاری تاکنون در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش بازار، مجید فیاضی اظهار داشت: کشاورزان ایرانشهری امسال حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند.

وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان ایرانشهری هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه‌ای را افزایش دهند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از هر هکتار گلخانه به طور متوسط ۱۵۰ تن خیار برداشت می‌شود و این در حالی است که در فضای باز در هر هکتار تنها ۵۰ تن خیار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه بر سیستان و بلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز ارسال می‌شود، افزود: کشت این محصول از اواخر مهر آغاز و برداشت آن پس از گذشت یک دوره ۴۰ روزه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ادامه دارد.

فیاضی اظهار داشت: بیش‌از ۶٠٠ نفر به صورت مستقیم و ٣٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به‌کار هستند.

وی بیان کرد: کشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح دو هکتار در سال ۱۳۷۸ صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

کد خبر: ۳٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha