۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
۳۵۴ هزار تن گندم از ۲۳ هزار کشاورز در کردستان خریداری شد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۳۵۴ هزار تن گندم از ۲۳ هزار کشاورز در کردستان خریداری شد

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۳۵۴ هزار و ۴۳۴ تن گندم توسط ۲۳ هزار و ۶۱۶ کشاورز تحویل مراکز خرید این محصول در استان شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از یکم تیرماه سال جاری (آغاز فصل برداشت) تاکنون ۳۵۴ هزار و ۴۳۴ تن گندم در قالب ۶۰ هزار و ۸۳۸ محموله تحویل مراکز خرید در استان داده شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع گندم خریداری شده در استان ۱۰۵ هزار تن مربوط به شهرستان بیجار، ۷۰ هزار تن قروه، ۶۳ هزار تن سقز، ۵۸ هزار تن دهگلان و ۳۱ هزار تن هم کامیاران بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۲۹ هزار و ۵۷ تن ذکر کرد و افزود: این میزان گندم خریداری شده در استان توسط ۲۳ هزار و ۶۱۶ نفر کشاورز تحویل مراکز خرید در استان شده است.

صالحی یادآور شد: ۹۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۲۲ مرکز سیلو و کارخانجات آردسازی و ۵۸ مرکز هم مربوط به شبکه تعاون روستایی است.

وی اظهار داشت: از تعداد مذکور تاکنون ۸۰ مرکز فعال شده و به تدریج ۱۰ مرکز باقی مانده هم فعالیت خود را در روزهای آینده آغاز می‌کنند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان  با اشاره به اینکه تاکنون در چهار مرحله بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده است، اعلام کرد:  تاکنون ۱۴۵ میلیارد تومان از بهای خرید گندم به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

کد خبر: ۳۱٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha