۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
تهدید هواپیمای مسافربری مغایر با کنوانسیون شیکاگو است/ لزوم شکایت ایران به ایکائو
عضو کمیسیون عمران مجلس:

تهدید هواپیمای مسافربری مغایر با کنوانسیون شیکاگو است/ لزوم شکایت ایران به ایکائو

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو)، گفت: قطعا سازمان ایکائو باید پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان را بررسی و در این رابطه بیانیه و قطعنامه صادر کند.

به گزارش بازار صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به تهدید هواپیمای مسافری کشورمان توسط جنگنده های آمریکایی، گفت: این اقدام جنگنده های آمریکایی کاملا مغایر با کنوانسیون شیکاگو است، بر اساس این کنوانسیون، هواپیماهای مسافری در برابر سامانه‌های نظامی، امنیت داشته و سامانه‌های نظامی نباید حالت تهدید برای هواپیمای مسافری داشته باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظامیان آمریکایی اعلام کرده اند که حضور جنگنده ها در مجاورت با هواپیمای مسافربری ماهان با هدف رهگیری صورت گرفته، اما رویکرد و اقدامات این جنگنده ها کاملا تهدیدآمیز بوده است.

وی تصریح کرد: هواپیمای مسافربری کشورمان بر اساس دستور العمل بین المللی هوانوردی عمل کرده و در زمان تهدید، در مسیر بین المللی تجاری در حال حرکت بوده است، بنابر این آمریکایی ها هیچ بهانه ای برای تعرض به هواپیمای مسافربری ندارند.

لزوم ورود نهادهای حقوقی کشورمان به پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری
بدری بر لزوم ورود نهادهای حقوقی کشورمان به پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان تأکید کرد و گفت: سازمان هواپیمایی به عنوان متولی این حوزه باید تمام اقدامات قانونی را پیگیری کند تا در آینده شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی
عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو)، گفت: قطعا سازمان ایکائو باید پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان را بررسی و در این رابطه بیانیه و قطعنامه صادر کند.

کد خبر: ۳۱٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha