۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
فعالیت ۲۶ واحد بوم گردی در ۱۰ شهرستان آذربایجان غربی
معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت ۲۶ واحد بوم گردی در ۱۰ شهرستان آذربایجان غربی

ارومیه- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از فعالیت ۲۶ واحد بوم گردی در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان غربی، ریتا خضرزاده در حاشیه بازدید از اقامتگاه های بوم گردی شهرستان سردشت گفت: هم اکنون در سطح آذربایجان غربی، ۲۶ واحد بوم گردی در ۱۰ شهرستان با ظرفیت پذیرش ۲۸۰ مسافر فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه این استان سال گذشته در معرفی جاذبه های گردشگری رتبه شش کشوری به دست آورد و همچنین با توجه به افزایش اقامتگاه های بوم گردی و ظرفیت بالای گردشگری استان، میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان غربی  دو اقدام اساسی در دستور کار خود  قرار داده است.

خضرزاده ادامه داد: یک تشکل حرفه ای به صورت انجمن از اقامتگاه های بوم گردی با شرکت بهره برداران واحدها راه اندازی شده که اکنون به مرحله ثبت رسیده است.

وی گفت: اطلاعات جامع اقامتگاه های بوم گردی به همراه منطقه گردشگری حوزه ی واحد در کتابچه و سایت های گردشگری به ثبت خواهد رسید.

خضرزاده افزود: این اقدامات مهم در راستای رونق و توسعه گردشگری، حمایت از اقامتگاه های بوم گردی و معرفی هرچه بهتر جاذبه های گردشگری استان انجام می گیرد.

کد خبر: ۳۱٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha