۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
صادرات ۲.۲ میلیارد دلار کالا از مرزهای استان کرمانشاه به عراق
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد

صادرات ۲.۲ میلیارد دلار کالا از مرزهای استان کرمانشاه به عراق

کرمانشاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال گذشته از مرزهای استان، کالا به عراق صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان کرمانشاه، محسن دارابی اظهار کرد: به رغم مشکلاتی که در سال گذشته وجود داشت، با همت تجار و بازرگانان استان، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرزهای استان صادر شده است.

وی افزود: استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و با وجود پنج بازارچه مرزی، بیش از ۹۰ درصد مبادلات کالا به کشور عراق، از این استان صورت می‌گیرد، بنابراین مرز ما یک مزیت نسبی و رقابتی است و حتی با وجود افت و خیزهایی که در سال گذشته داشتیم؛ صادرات قابل قبولی انجام شده است.

رئیس سازمان صمت استان در ادامه تاکید کرد: یکی از عمده مشکلات صادرکنندگان استان، سیاست‌های انقباضی کشور هدف است که باعث شده تجار با افت و خیز بسیاری روبرو باشند.

دارابی اظهار داشت: تراز تجاری استان یک تراز تجاری معناداری نیست و در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار واردات از کشور عراق داشته ایم که در مقابل صادرات ۲.۲ میلیون دلاری عدد ناچیزی است.

رئیس سازمان صمت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به این که مرزهای استان متعلق به همه کشور است و تجار ما نیز با حداکثر ظرفیت ممکن در حال صادرات کالا و خدمات هستند؛ انتظار داریم همان طور که در مرزهای دیگر نیز این تصمیم گرفته شده است، برای مرزهای استان کرمانشاه نیز ۲۰ درصد سود بازرگانی تخفیف داده شود.

کد خبر: ۳۱٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha