۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
نقش محوری تبریز در توسعه روابط با باکو/ افزایش مبادلات اقتصادی محور توسعه روابط ایران و آذربایجان
در نشست سفیر ایران در آذربایجان با مدیران اقتصادی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

نقش محوری تبریز در توسعه روابط با باکو/ افزایش مبادلات اقتصادی محور توسعه روابط ایران و آذربایجان

تبریز- سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را بررسی و بر نقش ویژه تبریز و آذربایجان شرقی در این زمینه تأکید کرد و گفت: افزایش مبادلات اقتصادی محور توسعه روابط ایران و آذربایجان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سیدعباس موسوی امروز عصر در نشستی با مدیران اقتصادی آذربایجان شرقی در استانداری آذربایجان شرقی، مهم‌ترین مسائل مربوط به توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را بررسی و بر نقش ویژه تبریز و آذربایجان شرقی در این زمینه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از برنامه توسعه روابط دو کشور مربوط به حوزه اقتصادی است، گفت: روابط اقتصادی ایران با بسیاری از کشورهای دوست و همسایه، همپای روابط سیاسی پیش نرفته که باید برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه سطح مبادلات اقتصادی ایران و آذربایجان باید بیشتر از سطح کنونی باشد، افزود: تلاش می‌کنیم تا بدون پرداختن به حواشی، مأموریت اصلی خود را که توسعه سطح مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور است به نحو مطلوب انجام دهیم.

موسوی با بیان اینکه از فعالیت‌های سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی در آذربایجان حمایت می‌کنیم، تأکید کرد: قطعا هیچ مانعی از طرف ما برای این فعالیت‌ها ایجاد نخواهد شد و در کنار روابط اقتصادی، همه ظرفیت‌ها برای توسعه روابط مورد توجه خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان همچنین بر نقش و جایگاه ویژه تبریز و آذربایجان شرقی در روابط بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های این استان می‌تواند کمک بزرگی به توسعه روابط دو کشور کند.

صادرات ۳.۲ میلیارد دلاری استان در سال ۹۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به صادرات ۳.۲ میلیارد دلاری استان در سال ۹۸، گفت: بیش از ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور مربوط به استان ماست و جمهوری آذربایجان نیز جزو ۵ کشور مقصد صادراتی استان است.

علی جهانگیری با بیان اینکه جمهوری آذربایجان برای تجار آذربایجان شرقی مهم است، افزود: با توجه به دسترسی آذربایجان به بازارهای بزرگ روسیه و اروپا، این کشور می‌تواند پل صادرات کالاهای ایرانی باشد.

وی همچنین بر نقش محوری تبریز و آذربایجان شرقی در روابط میان ایران و آذربایجان تأکید کرد و گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری مختلفی در استان آماده شده است که آماده ارائه به سرمایه‌گذاران آذری هستیم.

جهانگیری خواستار هماهنگی و پیگیری سفارت ایران در باکو برای اعزام هیأت‌های اقتصادی این کشور برای بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی تبریز و آذربایجان شرقی شد.

مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی استان هم در این نشست مهم‌ترین مسائل موجود در روابط بین ایران و آذربایجان و برخی از مشکلات این حوزه را بیان کردند.

کد خبر: ۳۱٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha