۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
توسعه ۲ هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا پایان دولت
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

توسعه ۲ هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا پایان دولت

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: داشتن برنامه درست و توجه به توان داخلی، باعث توسعه خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ظهر امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در بازدید از شرکت توسعه‌ای صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) با بیان اینکه ایران اسلامی تحت شدیدترین حالت تحریم قرار دارد، اظهار کرد: این وضعیت به ما یادآوری می‌کند که باید نگاه‌مان به داخل بوده و از همه توان‌مان باید برای توسعه کشور بهره ببریم.

او تصریح کرد: ایران، کشوری با منابع بسیار بالاست که این خود باعث می‌شود با تلاش بتوانیم به دستاوردهای بزرگی دست یابیم و در این میان باید به وضعیت شاه‌راهی ایران نیز اشاره کرد که این موضوع می‌تواند برای توسعه کشور امتیاز بالایی باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه  برنامه ریزی و  پیگیری مستمر همواره نتیجه داده است گفت: ایران کشوری بزرگ و پهناور است و در یکی از چهار راه های استراتژیک جهان واقع شده و دارای منابع و فرصت‌های بسیاری است که همواره مورد طمع  تمام کشورهای استکباری بوده است.  

او افزود: دشمنان برای اینکه مسلط به این سرزمین باشند همواره از ابزار تحریم استفاده کرده و امروز شاهد شدیدترین و بی‌همتا ترین تحریم‌های تاریخ علیه کشورمان هستیم.

اسلامی ادامه داد: راهکار ما این بود که با توکل به خدا خودباوری و اتکا به ظرفیت های داخلی با توجه به کارآمدسازی اقتصاد از تحریم ها عبور کنیم. بسیار مهم است که صنعت ما دانش بنیان شود و و ظرفیت طراحی و ساخت یکپارچه برخوردار باشد وضعیت جاده تا منسوب به صورت مستقیم دنبال کنند. صنایع موفق هستند که بتوانند تفکر مشتری‌مداری را پیاده کنند و بتوانم در روند ساخت و تولید بر  اصول ایده پردازی متمرکز شوند. از سوی دیگر  باید برنامه‌ریزی لجستیکی رانیز جزو  اهداف قرار دهیم تا تولید به خوبی محقق شود.

او راهکار دیگر را نگاه به بازار دانست و گفت: ایجاد فرصت نیز بسیار مهم است که بخشی از ان  به مسئولان و بخش دیگر به شرکت های خصوصی بر می گردد. در وزارت راه و شهرسازی به عنوان پیشران و حامی جریان تولید در صنعت حمل و نقل به خوبی سهم خود را انجام خواهیم داد.  

اسلامی اظهار کرد: تلاش خود را می‌کنیم تا این قراردادها در زمان معین انجام شود و در کمترین زمان ممکن هدف‌گذاری جا به جایی ۱۰۰ میلیون تن بار در حوزه ریل را عملی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: رسیدن به هدف گذاری ۵۰ میلیون مسافر در سال دور از انتظار نیست و باعث ارتقاء بهره‌وری و سودآوری می شود.

کد خبر: ۳۱٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha