۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
صدور گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده برای ۳۰ واحد اقتصادی استان سمنان
سرپرست سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

صدور گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده برای ۳۰ واحد اقتصادی استان سمنان

گرمسار- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه ۳۰ واحد اقتصادی در استان گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده دریافت کردند، گفت: از این تعداد ۱۵ واحد تولیدی مستقر در گرمسار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل ظهر پنجشنبه در پنجمین همایش رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان سمنان به میزبانی فرمانداری شهرستان گرمسار ضمن بیان اینکه ۳۰ واحد تولیدی و خدماتی در استان موفق به اخذ گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده شدند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۵ واحد تولیدی مستقر در شهرستان گرمسار است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ واحد از استان سمنان برای ارزیابی در این طرح ساماندهی شدند، یادآور شد: این واحدها در حوزه تولیدی، صنعتی، صنایع معدنی، دفاتر پیشخوان دولت و نمایندگی‌های مجاز خودرو بودند.

۴ شاخص اصلی مدنظر برای ارزیابی واحدهای اقتصادی
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه چهار شاخص قیمت مصرف‌کننده، کیفیت، خدمات توزیع و پس از فروش و رضایت‌مندی مشتری برای ارزیابی از این واحدها مدنظر بود، تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی نقش مهم و بسزایی درحرکت چرخ اقتصاد کشور دارند.

تشنه دل بابیان اینکه این واحدها توسط دستگاه‌های اجرایی ارزیاب استان سمنان نظیر استانداری، اقتصاد و دارایی، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفتند، اضافه کرد: ارزیابی‌ها بر اساس قیمت مصرف‌کننده، کیفیت، خدمات توزیع و پس از فروش و رضایتمندی مشتریان انجام‌شده است.

وی رضایت مردم و رعایت حقوق مصرف‌کننده را در اولویت کار واحدهای تولیدی دانست و گفت: اخذ این گواهینامه به‌منزله پایان کار نیست و بنگاه‌ها و واحدهای منتخب و دریافت‌کننده گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باید سعی و تلاش خود را در ارتقای هر چه بیشتر کیفیت ارائه خدمات تا رسیدن به شرایط ایده آل ادامه دهند.

ضرورت ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل در جذب انبوه مصرف‌کنندگان به بازار کالاهای تولید داخل مهم و تأثیرگذار است، افزود: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان موجب جلب اطمینان و رضایت مشتریان می‌شود.

تشنه‌دل تأکید کرد: بهبود شرایط کسب‌وکار شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی از مزیت‌های رعایت حقوق مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.

کد خبر: ۳۱٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha