۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
طرح پایلوت روستای بدون بیکار در روستای جُدیده خرمشهر
طی مراسمی اجرا شد؛

طرح پایلوت روستای بدون بیکار در روستای جُدیده خرمشهر

خرمشهر- طرح پایلوت «روستای بدون بیکار» روستای جُدیده خرمشهر از سوی صندوق کارآفرینی امید خوزستان و همکاری بنیاد وفاق سبز علوی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی اجرا شد.

به گزارش بازار به نقل از صندوق کارآفرینی امید خوزستان، در مراسمی با حضور مهدی امرایی مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان، محمد حیدری فرماندار شهرستان خرمشهر، مدیران بنیاد وفاق سبز علوی و جمعی از مسولان شهری و کارشناسان صندوق کارآفرینی امید استان طرح پایلوت روستای بدون بیکار جُدیده در شهرستان خرمشهر به اجرا در آمد.

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان در این مراسم ضمن بیان اهداف مهم صندوق در تحقق شعار جهش تولید و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در مناطق محروم و روستاهای استان، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم در این راه را جذب تسهیلات اشتغال روستایی در غالب روستای بدون بیکار است که این طرح و عملکرد می تواند الگویی برای کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغال روستایی و شناسایی پتانسیل ها و مزیت های روستاهای استان دانست.

امرایی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان و تحقق شعار جهش تولید مهمترین دغدغه صندوق کارآفرینی امید و مسولان ذی ربط است افزود: صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و بهره گیری از مشارکت و توان افزایی اهالی روستاهای مختلف کشور استراتژی روستاهای محصول محور و بدون بیکار را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح روستای بدون بیکار بردیه، شهرستان دشت آزادگان به عنوان نمونه موفق طرح در استان وجود دارد. روستای بدون بیکار جُدیده شهرستان خرمشهر به عنوان روستای هدف اجرای این طرح انتخاب شده است و مطالعات اولیه صورت گرفته و آغاز کار عملیاتی جهت اجرای طرح نیز آغاز شده که امیدواریم با همکاری مردم روستاو بنیاد وفاق سبز علوی گام بلند دیگری در راستای رفع محرومیت و بیکاری جوانان روستا برداشته شود.

امرایی ضمن تشکر از تلاش‌های بنیاد وفاق سبز علوی جهت همکاری با صندوق کارآفرینی امید در جهت تلاش برای رونق روستاهای محروم استان و کشور، تاکید کرد: ارائه خدمات و سرعت گرفتن آن باید با تلاش اهالی روستا باشد تا بتوان کار اساسی صورت گیرد.

پرهیز از اقدامات جزیره‌ای
محمد حیدری، فرماندار ویژه خرمشهر نیز ضمن تشکر از تلاش‌های صندوق کارآفرینی امید استان و بنیاد وفاق سبز علوی در جهت تحقق اهداف کارآفرینی و اشتغال و همچنین حمایت از مردم و کسب و کارهای آنان در مناطق محروم و روستاها، اظهار کرد: نباید کار به صورت جزیره‌ای صورت گیرد بلکه باید کار اصولی انجام شود و باتوجه به حرفه جوانان این روستا و تجربه و مهارت مردم این روستا اقدام شود و همچنین تسهیلات اشتغال روستایی و منابع اعتباری باید در راستای توانمندسازی مردم انجام شود. 

در پایان این مراسم نیز ضمن افتتاح دفتر بنیاد وفاق سبز علوی در روستای جُدیده شهرستان خرمشهر از سوی بنیاد وفاق سبز علوی و کمیته امداد خرمشهر به هفت زوج نیازمند روستا درجهت تامین جهزیه اقلامی اهدا شد.

کد خبر: ۳۱٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها