۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
برنامه‌ریزی برای تولید سالانه یک میلیون خودرو/ به دنبال منطقی سازی قیمت‌ها هستیم
معاون امور صنایع وزارت صمت:

برنامه‌ریزی برای تولید سالانه یک میلیون خودرو/ به دنبال منطقی سازی قیمت‌ها هستیم

ارومیه- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای تولید سالانه یک میلیون خودرو خبر داد و گفت: به دنبال منطقی‌سازی قیمت‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی صادقی نیارکی قبل از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص بازار خودرو گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری تولید خودرو در کشور ۱۸ درصد افزایش یافته است و همچنین با رشد ۳۰ درصدی در تحویل خودرو نیز روبرو بوده ایم.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تولید خودروی ناقص نسبت به سال گذشته گفت: در طول چهار ماه نخست سال جاری همچنین بالغ بر ۲۰۰ هزار خودرو تحویل خریداران شده است.

صادقی در خصوص قیمت این روزهای خودرو در بازار نیز گفت: آخرین قیمت خودرو مربوط به سال ۹۷ بود اما در طول این مدت در تمامی نهاده های تولید خودرو، افزایش قیمت وجود داشته است.

وی افزود: افزایش قیمت خودرو با بررسی های کارشناسی صورت گرفته و به صورت حداقلی و با در نظر گرفتن تورم بخشی بوده که البته این وزارت خانه به دنبال منطقی سازی قیمت ها است.

معاون امور صنایع وزارت صمت از فعالیت ۴۰۰ هزار نفر در صنعت خودروسازی کشور خبر داد و گفت: تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال از اولویت های این وزارتخانه است.

وی افزود: در صورت ایجاد مشکلاتی برای خودروسازان، ۳۰ رشته فعالیت مرتبط با خودروسازی در داخل کشور دچار مشکل خواهد شد و همین امر اهمیت صنعت خودرو را نمایان می سازد.

کد خبر: ۳۱٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha