۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کلاهبرداری‌های مالیاتی در فضای مجازی را پیگیری می‌کنیم
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی:

کلاهبرداری‌های مالیاتی در فضای مجازی را پیگیری می‌کنیم

خانی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: متاسفانه کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی رو به افزایش است و مؤدیان پرداخت‌های الکترونیکی خود را فقط از درگاه واحد سازمان امور مالیاتی انجام دهند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، خانی معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت: اخیرا متوجه شدیم که متاسفانه از طریق شبکه‌های مجازی و سایت‌هایی نظیر سایت دیوار یا پیامک‌هایی که به موبایل مؤدیان ارسال می‌شود تشویق می‌شوند که مالیات خود را از طریق آدرس‌هایی که در این پیامک‌ها تبلیغ می‌شود پرداخت خود را انجام دهند، خوشبختانه دادستان محترم انتظامی مالیاتی ما این موضوع را از کانال‌های مختلف رصد و اقدامات لازم را شروع کردند ولیکن لازم است که مردم و مؤدیان مالیاتی هوشیاری لازم را در خصوص این نوع کلاهبرداری داشته باشند که روز به روز هم در حال افزایش است.

خانی افزود: به طور قطع هر نوع شگردی که سازمان امور مالیاتی شناسایی می‌کند که منجر به کلاهبرداری از مؤدیان مالیاتی و یا سوء استفاده از زیر ساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی سازمان امور مالیاتی می‌شود، دادستان انتظامی مالیاتی ما مراجع قضایی و پلیس فتا را در جریان می‌گذارد و پیگیری‌ها را شروع می‌کند و پرونده‌هایی داشته ایم که با همکاری دوستانمان در پلیس فتا و قوه قضائیه موفق شده ایم آن‌ها را به نتایجی برسانیم.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که آماری از کلاهبرداری‌ها در اختیار من نیست گفت: این نوع کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی که بخشی از آن مربوط به مالیات است و حوزه‌های مختلف که هر نوع پرداخت مالی را شامل می‌شود، متاسفانه رو به افزایش است و فرهنگ عمومی مردم در این زمینه با توجه به آگاهی بخشی‌ها و متاثر از اتفاقاتی که افتاده، رشد قابل توجهی داشته که امیدواریم باعث بشود این روند متوقف شود.

خانی گفت: سازمان از سنوات گذشته خدمات الکترونیکی اش را توسعه داده است ما در طول چند سال گذشته پرداخت را به صورت الکترونیکی در سایت خودمان با درگاه‌های معتبر و قابل اعتماد و استاندارد پیش بینی کرده ایم و توصیه و خواهش می‌کنیم از مؤدیان تا هر نوع پرداختی را که به صورت الکترونیکی می‌خواهند انجام دهند حتما از درگاه  www. tax.gov.ir که درگاه معتبر و استاندار سازمان امور مالیاتی است اقدام بکنند ما پنجره واحد خدمات الکترونیکمان را روی این درگاه راه اندازی کرده ایم که مؤدیان محترم می‌توانند پرداخت هایشان را از این طریق انجام دهند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: دقت بکنیم از درگاه‌های معتبر پرداخت‌های مان را انجام دهیم بدون نیاز به مراجعه حضوری و با ملاحظه اقدامات ایمنی مثل وارد کردن رمز دوم در ثانیه‌های آخر تا امکان سوء استفاده را از کلاهبرداران بگیرد.

کد خبر: ۳۱٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha