۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
ترخیص دستگاه تولید ماسک از گمرک اردبیل در انتظار تائیدیه بانک عامل
مدیرکل گمرکات اردبیل مطرح کرد؛

ترخیص دستگاه تولید ماسک از گمرک اردبیل در انتظار تائیدیه بانک عامل

اردبیل - تقوی، مدیرکل گمرکات اردبیل گفت: یکی از تولیدکنندگان استان دستگاه مجهز و پیشرفته تولید ماسک را وارد گمرک کرده که منتظر تائیدیه بانک عامل هستیم تا نسبت به ترخیص آن اقدام کنیم.

پرویز تقوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از تولیدکنندگان استان اردبیل دستگاه مجهز و پیشرفته تولید ماسک را وارد گمرک کرده که منتظر تائیدیه بانک عامل هستیم تا نسبت به ترخیص آن اقدام کنیم.

وی ارزش این دستگاه را ۱۴ میلیارد تومان با تأمین ارز موردنیاز و انجام مراحل قانونی در ورود به گمرک اعلام و خاطرنشان کرد: ما هیچ مشکلی برای ترخیص این دستگاه‌ها نداریم اما بر اساس بخشنامه هیئت دولت باید بانک عامل تائیدیه‌ای را صادر کند تا منشأ ارز خرید این دستگاه مشخص شود.

مدیرکل گمرکات اردبیل بیان کرد: به‌هیچ‌وجه گمرک مراحل اداری و بروکراسی را در ترخیص کالاها و دستگاه‌ها و تجهیزات ملاک عمل قرار نداده و به سهولت سعی می‌کند در این شرایط اقدام اداری و اجرایی خود را انجام دهد.

تقوی افزود: با توجه به نیاز ضروری استان به این دستگاه قرار شد به‌سرعت مراحل اداری طی شده و ترخیص دستگاه موردنظر که تولید ماسک را در شرایط کرونایی بر عهده خواهد داشت، به انجام برسد.

وی ادامه داد: گمرک ایران با رایزنی‌هایی که انجام داده بانک مرکزی را مجاب کرده تا مشکل به وجود آمده را برطرف کند تا در سال جهش تولید سرمایه‌گذاران بدون تائیدیه بانک عامل ترخیص دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی خود را انجام دهند.

مدیرکل گمرکات اردبیل تصریح کرد: ما برای کمک به تحقق شعار سال در گمرک استان در خدمت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان هستیم و سعی‌مان بر این است تا در کمترین زمان عملیات ترخیص و صدور مجوزهای قانونی را انجام دهیم.

کد خبر: ۳۱٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha