۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
ثبات قیمت ها در بازار ارز/ سکه بر مدار کاهش قیمت/ نرخ واقعی دلار زیر ۲۰ هزار تومان
«بازار» گزارش می دهد؛

ثبات قیمت ها در بازار ارز/ سکه بر مدار کاهش قیمت/ نرخ واقعی دلار زیر ۲۰ هزار تومان

قیمت ها در بازار ارز امروز ثابت ماند. ثبات قیمتی که آرامش را به این بازار برگرداننده است و دیگر چون هفته گذشته قیمت ها با رشد همراه نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اقدام بانک مرکزی با عرضه ارز به سامانه نیما موجب شد تا متقاضیان غیر واقعی ارز از این بازار خارج شوند چرا که این بانک ارز را به اندازه کافی برای وارد کنندگان و نیازمندان واقعی تا حدی فراهم کرده است.
تاکید بانک مرکزی بر ساماندهی بازار ارز و متعادل کردن قیمت ها در این بازار موجب شده است تا سرمایه گذاری در بازار ارز اکنون این بازار را ترک کنند. با کاهش سفته بازاران در بازار ارز قیمت ها چون گذشته صعودی نیست و خریداران ارز بسیار کم شده اند.
اکنون با ورد به سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز شاهد ثبات و بعضا قیمت انواع ارز هستیم تا جایی که قیمت دلار ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، یورو ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.
امروز صرافی بانک ها باز هم قیمت ها را کاهش دادند. کاهش قیمتی که در هفته گذشته سیر صعودی داشت و بازارساز برای کاهش التهاب و میزان تقاضا بدنبال نرخ ها در بازار آزاد در حرکت بود. اما اکنون برخلاف هفته گذشته بازار آزاد رهرور بازارساز در تعیین قیمت ارز شده است و صرافی های بانکی قیمت ها را روز به روز پایین تعیین می کنند.

کاهش قیمت انواع ارز در صرافی بانک ها
در چنین شرایطی صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۳ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان درج شده است.
فعالان بازار ارز زمانی که می بینند قیمتها در صرافی بانکها کاهشی است و سطح اختلاف خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی با بازار آزاد زیاد شده است علامت کاهش قیمت ها به آنها داده می شود و به جای سرمایه گذاری از این بازار کوچ می کنند  که این خود بیانگر کاهش قیمت ها در این بازار است. به طور مثال قیمت خرید و فروش دلار  و یورو امروز در این صرافی‌ها ۷۰۰ تومان اختلاف داشت.

افت قیمت سکه در بازار
بات قیمتی در بازار ارز باعث شد تا قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز روندی نزولی به خود گیرد. با کاهش قیمت سکه اما قیمت طلا متناسب با افزایش انس جهانی امروز حدود ۲۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته گرانتر شد چرا که قیمت انس جهانی اکنون بالاست. بنا به این گزارش، در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۹۴۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹  میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
امروز همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع ‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. همچنین هر گرم طلای ۲۴ عیار یک ‌میلیون و ۲۷۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۸۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

ارز نخرید!
برخی فعالان بازار تاکید دارند که به زودی ریزش شدید قیمت‌ها در این بازار رخ می دهد و این موضوع حتی در کانال‌های دلالی ارز نیز مطرح شده است و به خریداران هشدار می‌دهند که فعلاً در قیمت‌های بالا خرید ارز نداشته باشند چراکه حتماً ریزشی سنگین در راه است.
به گزارش بازار، بازار ارز این روزها در آرامش نسبی به سر می برد چرا که بانک مرکزی برای ساماندهی این بازار نقشه دارد. کارشناسان معتقدند تداوم دخالت بانک مرکزی به بازار ارز موجب خواهد شد تا قیمت ها همچنان سیر نزولی را بپیمایید چرا که قیمت ارز غیر واقعی در بازار بالا رفته است.
 

دلار باید زیر ۲۰ هزار تومان باشد
 شهاب آزادی کارشناسان مالی در گفتگویی با بازار اعلام کرد: قیمت. واقعی دلار کمتر از ۲۰ هزار تومان است و افزایش قیمتی که در بازار وجود داشت ناشی از جو روانی و سفته بازی بود.  وی معتقد است؛ برای متعادل کردن قیمت ها در بازار ارز سیاست عرضه ارز به بازار کافی نیست و این سیاست باید با حساسیت بالا انجام شود امل برخی برنامه های کلان اقتصادی می تواند مانع از رشد قیمت ارز در بازار شود.

 افزایش نرخ رسمی یورو و پوند
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۱ ارز افزایش، ۴ واحد پولی کاهش و دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت اعلام شد.
براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه اول مرداد ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۲۱۵ ریالی به قیمت ۵۳ هزار و ۴۶۳ ریال و هر یورو نیز با رشد ۳۵۸ ریالی به قیمت ۴۸ هزار ۴۹۶ ریال اعلام شد.

کد خبر: ۳۱٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha