۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
اسامی صاحبان خانه‌های خالی مرداد ماه اعلام می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی:

اسامی صاحبان خانه‌های خالی مرداد ماه اعلام می‌شود

محمود زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: که براساس تعهدات قبلی در مرداد ماه اولین لیست صاحبان خانه های خالی ارائه خواهد شد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: باتوجه به رشد قیمت نامتعارف مسکن در کلان شهرها به ویژه شهر تهران، قاعدتا سر ریز خرید مسکن و آن هایی که در تهران توانایی خرید مسکن را ندارند به شهرهای اطراف رجوع کرده و تقاضا افزایش پیدا می کند.

وی در رابطه با افزایش بسیار زیاد قیمت مسکن در شهر پردیس و پیشی گرفتن قیمت خانه در پردیس نسبت به تهران، افزود: باتوجه به اینکه تولید در آن منطقه انجام نمی گیرد از موجبات این است که رشد قیمت کلان شهرها به آن جا تسری پیدا می کند و برخی در آن حوزه سوداگری کرده اند.

عقبایی گفت: ما امسال نسبت به سال گذشته در شهر پردیس خرید و فروش هایی را توسط افرادی داشتیم که حتی آن ها جزء مشاورین املاک هم نبودند بلکه کسانی بودند که کانکس هایی را در واحد های مسکن مهر با تعداد بالا می خریدند که به جهت این موضوع دادستانی، مدیر عامل شهر پردیس و شهردار ورود پیدا کرده و جلوی بخشی از سودا گری گرفته شد.

در ادامه این گفتگو محمود محمدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی که به صورت تلفنی مهمان برنامه بود، خاطر نشان کرد: پیرو سیاست های باز دارندگی که باید بازار سوداگری را از بازار مصرف جدا کند و براساس تعهدات قبلی در مرداد ماه، اولین لیست صاحبان خانه های خالی ارائه خواهد شد.

وی افزود: در طرح دو فوریتی که در مجلس قرار است مطرح شود این موضوع تنها مربوط به لیست مالکین خانه های خالی نبوده، بلکه اراضی مسکونی ساخته نشده داخل شهرها را هم شامل می شود که به نوعی سرمایه گذاری و ذخیره سازی سرمایه داران است تا زمین به مسکن تبدیل شود وجریان تولید راه افتد.

محمدزاده گفت: معتقد هستیم که با افزایش تولید این نوع سیاست ها بتواند از دو منظر جداگانه به تعادل بازار کمک کند.

کد خبر: ۳۱٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha