۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
وضعیت تکنیکال و بنیادی ثاخت؛ بنیاد ضعیف همراه با تکنیکال سودده
تحلیل نمادهای بورسی؛

وضعیت تکنیکال و بنیادی ثاخت؛ بنیاد ضعیف همراه با تکنیکال سودده

وضعیت بنیادی نماد ثاخت وضعیت خوبی را در گزارش ها نشان نمی‌دهد اما توجه معامله گران وضعیت تکنیکال خوبی را ایجاد کرده است.

وحید بلالی؛ بازار: شرکت بین المللی توسعه ساختمان در تاریخ هشتم بهمن سال ۱۳۶۴ به نام شرکت سرمایه گذاری ساختمان(سهامی خاص) تحت شماره ۳۵۵۲ در تبریز به ثبت رسید. در پی مصوبات مجامع عمومی فوق العاده از سال های ۱۳۷۷ الی ۱۳۸۳ محل قانونی شرکت از تبریز به تهران منتقل و تحت شماره ۱۴۲۵۸۳ در اداره ثبت شرکتهای تهران ثبت گردید. شرکت بین المللی توسعه ساختمان (سهامی عام) از تاریخ ۱۳۸۳/۰۷/۲۰در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفتهشد و به عنوان چهارصد و چهاردهمین شرکت در فهرست شرکت های بورسی درج گردید.این شرکت بعنوان هلدینگ ساختمانی شرکت سرمایه گذاری غدیر(سهامدار عمده) با بهره گیری از توان فنیو مهندسی شرکت های تابعه در جایگاه بزرگترین شرکت بورسی صنعت ساختمان قراردارد.

از نمودار وابستگی حقیقی و حقوقی سهام می توانیم تغییر سهامداران حقیقی یا حقوقی را مشاهده کنیم و این نکته را دریابیم که قیمت این سهم به حقیقی ها وابستگی بیشتری دارد یا به حقوقی ها و یا به هیچ گروهی وابستگی ندارد.

ثاخت از لحاظ تحلیل بنیادی وضعیت خوبی ندارد و سهم بنیادی محسوب نمی شود، درآمدهای پیش بینی شده این شرکت در آخرین گزارش ۳۱ درصد کاهش داشته و این کاهش به علت تبعات کرونا بوده است.

تحلیل تکنیکال

بر خلاف وضعیت بنیادی این سهم وضعیت تکنیکال خوبی را ساخته و دلیل آن هم توجه ویژه حقیقی ها و سیگنال دهی در بسیاری از کانال های تلگرامی برآورد می شود.

برآورد می شود این نماد در موج سوم صعود در الگوی ماهانه قرار داشته باشد، پول هوشمند در تایم فریم ماهانه در جایگاه مناسبی قرار داشته و اما استوک استیک واگرایی داده و این به معنای منفی شدن این نماد در هفته های اخیر است، حجم معاملات ماهانه این نماد در اوج قرار داشته و نشان دهنده توجه معامله گران به این نماد است.

در تایم فریم هفتگی در موج پنجم صعودی قرار گرفته و پول هوشمند وارد کف حمایتی خود شده و باید دید می تواند این کف را حفظ کند یا از آن عبور خواهد کرد، حجم معاملات در تایم فریم هفتگی در جایگاه خوبی قرار دارد، ابر آینده مثبت بوده و نشان دهنده این است که این نماد می تواند در آینده روند صعودی داشته باشد.

در تایم فریم روزانه این نماد در روند خوبی دارد، در قیمت ۸۱۲ تومان حمایت کانال را در پیش دارد، پول هوشمند در چند  روز آینده تصمیم خود را برای ورود خواهد گرفت، اهداف قیمتی ثاخت نیز اعداد ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ تومان قرار دارد که در میان مدت و بلند مدت به آن خواهد رسید.

کد خبر: ۳۱٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha