۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
بنگاه‌های املاک مسکن فاقد پروانه کسب در زنجان ساماندهی شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان:

بنگاه‌های املاک مسکن فاقد پروانه کسب در زنجان ساماندهی شود

زنجان- آبی پور، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه بنگاه‌های املاک فاقد پروانه کسب باید ساماندهی شده و با آن‌ها برخورد شود، گفت: قبل از پایش بیش از یک هزار و ۸۵۰ بنگاه معاملاتی وجود داشت و امروز به ۹۰۳ بنگاه رسیده است.

محمد رضا آبی پور در گفتگو با خبرنگار بازار، اجرای طرح ملی اقدام مسکن را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح در اشتغال‌زایی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: مردم استان زنجان با آورده بیش از شش هزار میلیارد تومانی خود در این طرح تحول بسیار عظیمی در استان ایجاد خواهند کرد. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: در قانون مالیات، اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی پیش‌بینی شده و  برای جلوگیری از دلال‌بازی و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، کنترل تعداد معاملات بسیار مهم است. 

آبی پور با بیان اینکه بنگاه‌های فاقد پروانه کسب باید ساماندهی شده و با آن‌ها برخورد شود، ابراز داشت: قبل از پایش بیش از هزار و ۸۵۰ بنگاه معاملاتی در استان وجود داشت که با پالایش انجام شده به بیش از ۹۰۳ بنگاه رسیده است.

وی افزود: برخی از بنگاه‌داران به علت تمکن مالی زمین‌ها و املاک را بین خودشان خرید و فروش می‌کنند و قیمت‌های کاذب به‌وجود می‌آورند و این بازار مسکن را دچار مشکل می کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان تصریح کرد: به طور متوسط در زنجان به ازای هر ۸۰ واحد مسکونی یک بنگاه وجود دارد و  تعداد بنگاه‌های معاملات ملکی سبب می‌شود که فروشندگان منتظر پیشنهاد بالاترین قیمت باشند. 

آبی پور گفت: بازار سیاه مسکن در استان زنجان باعث شده مردم به سمت خرید مسکن نروند و فقط خود بنگاه داران مسکن وارد خرید و فروش مسکن بروند.

کد خبر: ۳۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha