۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
فشار هند برای دستیابی به یک معامله تجاری ترجیحی با آفریقای جنوبی
تجارت میان هند و آفریقا از سال ۲۰۱۹ تا کنون ۶۶.۷ میلیارد دلار

فشار هند برای دستیابی به یک معامله تجاری ترجیحی با آفریقای جنوبی

بر اساس گزارش خبرگزاری پی تی آی، در جهت دستیابی به یک توافقنامه تجارت ترجیحی نشستی مجازی میان اتحادیه گمرکی آفریقای جنوبی (SACU) و کشور هند با هدف کاهش تعرفه برخی محصولات و کالاها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشا تودی، اتحادیه گمرکی آفریقای جنوبی(SACU) از قدیمی ترین اتحادیه گمرکی جهان و سازمان اقتصادی منطقه ای آفریقا است که شامل کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی بوده که در سال ۱۹۱۰ تأسیس شده است.

در این نشست مجازی که هفته گذشته میان دبیر مشترک هند در وزارت بازرگانی و مدیر اجرایی وزارت صنعت، تجارت و توسعه نامیبیا برگزار شد، دبیر مشترک هند در وزارت بازرگانی اعلام کرد که تجارت میان هند و آفریقا از سال ۲۰۱۹ تا سال جاری به طور کلی معادل ۶۶.۷ میلیارد دلار بوده که  ۱۰.۹ میلیارد دلار آن مربوط به تجارت هند و این اتحادیه گمرکی می باشد.

همچنین کمیسر عالی هند در نامیبیا، به مناسبت این رویداد گفت: در این زمان بحرانی بیماری کوید_۱۹ و گستردگی ویروس کرونا و چالش های اقتصادی آن،   اقتصادهای منطقه از جمله نامیبیا با تقویت تجارت و پیوندهای تجاری با هند می توانند به میزان ۲.۹ تریلیون دلار سودآوری داشته باشند.

علاوه بر آن، مدیر اجرایی وزارت صنعت، تجارت و توسعه نامیبیا، از هند به عنوان یک شریک استراتژیک نام برد و خاطرنشان کرد: این منطقه از دسترسی به بازار گسترده هند سود می برد و به گفته مقامات، هند کاملا متعهد و آماده حمایت از تولید و صنعت در بخش کشاورزی، آبیاری، انرژی های تجدیدپذیر،  داروسازی و تجهیزات پزشکی می باشد.

پی تی آی همچنین گزارش داده که تجارت دو جانبه بین دو کشور هند و افریقا در طول سالهای۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ برابر ۱۳۵.۹۲ میلیون دلار بوده و صادرات هند ۸۲.۳۷ میلیون دلار ارزش داشته، در حالی که واردات آن ۵۳.۵۵ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

 معدن؛ بخش مورد علاقه کشورها برای ارتباطات دو جانبه

کشور آفریقایی نامیبیا سرشار از اورانیوم، الماس، مس، فسفات و سایر مواد معدنی می باشد. بنابراین، همکاری دو جانبه میان این دو کشور در بخش انرژی و کشاورزی نیز چشم انداز خوبی دارد.

گزارشات آماری این اتحادیه نشان می دهد که تجارت بین هند و آفریقای جنوبی نیز در طی سالهای ۱۹_۲۰۱۸ بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

صادرات از هند به آفریقای جنوبی شامل وسایل نقلیه و اجزای سازنده ماشین آلات،  داروسازی، کالاهای مهندسی، کفش، رنگ و مواد شیمیایی، پارچه، برنج، سنگهای قیمتی و جواهرات و غیره بوده است.

علاوه بر آن، هند نیز طلا، زغال سنگ بخار، سنگ معدن و کنسانتره مس، اسید فسفریک، سنگ منگنز، شمش آلومینیوم و سایر مواد معدنی را وارد کرده است.

کد خبر: ۳۱٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha