۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
نقشه کاداستر برای ۳۲۱ هزارهکتار از اراضی کشاورزی کردستان تهیه می‌شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

نقشه کاداستر برای ۳۲۱ هزارهکتار از اراضی کشاورزی کردستان تهیه می‌شود

کردستان- سپری، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آغاز طرح تهیه نقشه کاداستر ۳۲۱ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبرداد.

فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برنامه ریزی و تدوین الگوی کشت مطلوب در بخش کشاورزی کردستان مستلزم داشتن اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع از این بخش است.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت اطلاعاتی از وضعیت آب و خاک و مدیریت زمین و شناسایی نوع کشت نیاز به نقشه کاداستر اراضی است، اضافه کرد: خوشبختانه استارت تهیه این نقشه در استان زده شده و در فاز نخست قرارداد اجرای این طرح در ۳۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان منعقد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مساحت مجموع اراضی کشاورزی استان را یک میلیون و ۲۸۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از آنجا که پیش نیاز اجرای طرح کاداستر رفع تداخل اراضی کشاورزی است در راستای اجرای این مهم هم قرارداد ۴۳ درصد اراضی کشاورزی استان با مشاورین پیمانکار منعقد شده است.

سپری با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری عملیات رفع تداخلات  ۴۳ درصد اراضی کشاورزی استان انجام می شود، گفت: تاکنون عکسبرداری هوایی به منظور تهیه نقشه کاداستر در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در شهرستان های قروه، دهگلان، بیجار و دیواندره  انجام شده است.

وی یادآورشد:  قرارداد تهیه اورتوفتو(تصویر هوایی یکپارچه آماده سازی شده) با شرکت مهندسین مشاور در سطح ۵۰۰ هزار هکتاردر سه شهرستان استان منقعد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: برمبنای برنامه ریزی صورت گرفته شده تا پایان خرداد امسال طرح کاداستر در ۱۵۳ پلاک از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

سپری از ارسال  ۹۵ پلاک هم برای جانمایی به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خبرداد و یادآور شد: تاکنون ۳۶ هزار و ۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سامانه کاداستر کشور جانمایی شده است.

اجرای طرح کاداستر در راستای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی است که تمام دستگاه‌های دولتی را مکلف کرده تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود از جمله مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره بردار و نقشه های مختصات جغرافیایی املاک را تهیه کرده و برای صدور سند مالکیت حدنگار (کاداستر) در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند.

کد خبر: ۳۱٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha