۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مجلس با «بسته‌ اقتصاد مردمی» ریل گذاری می‌کند؛ اجرا با دولت است
نائب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مجلس با «بسته‌ اقتصاد مردمی» ریل گذاری می‌کند؛ اجرا با دولت است

میرتاج الدینی، نائب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایجاد نوسازی مالیاتی را موضوع مدنظر بسته اقتصادی مردمی مجلس عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه گفت و گوی اقتصادی با موضوع «بسته اقتصاد مردمی مجلس برای تحول اقتصادی نوسازی نظام مالیاتی کشور» درباره الزام طراحی بسته اقتصادی مردم صبحت کرد.

وی گفت: نگاه مجلس به برنامه های عالی و سندهای بالادستی کشور است. در این راستا هم نسبت به شرایط اقتصادی کشور می خواهد برشی انجام دهد. این در رهنمود رهبر معظم انقلاب در صحبت با نمایندگان مجلس هم بود. اینکه مجلس به حل معضلات کمک کند.

وی افزود: رهبر انقلاب همچنین تاکید داشت به اینکه مجلس به ارزش پول ملی و مسکن هم بپردازد.

در ادامه این نماینده مجلس گفت: هر کدام از بخش های این بسته اقتصادی یک بخش از معضلات و مشکلات جامعه را حل می کند.

میرتاج الدینی همچنین گفت: کار مجلس ریل گذاری است، این ریل گذاری را در قالب های مختلف مانند قانون برنامه بودجه، طرح ها و لوایح انجام می دهد. این بسته هم در همین راستاست.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مدنظر این بسته اقتصادی در مجلس نوسازی مالیات است، گفت: بزرگترین موضوع در این عرصه که باید مدنظر داشته باشیم شفافیت مالی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی است. افرادی هستند که باید مالیات بدهند اما به خاطر نبود شفافیت مالی از مالیات فرار می کنند.

میرتاج الدینی سپس گفت: فرارهای مالیاتی باعث فشار بر اقشار متوسط و پایین جامعه می شود. وقتی برخی با درآمد کلان مالیات نمی دهند این باعث می شود فشار بر اقشار پایین و متوسط جامعه بیاید. به غیر از اقشار ضعیف که از مالیات معاف هستند، کارمندان و واحدهای تولید و صنعتی که باید مالیات بدهند تحت فشار قرار می گیرند.

وی درباره ساز و کارهای مشترک در تدوین این بسته گفت: گروهی از اقتصاددان ها و نمایندگانی که اقتصاددان بودند در تدوین این بسته فعال بودند. روسای کمیسیون ها هم نمایندگانی در این جمع داشتند و جلسات متعددی داشتند.

وی تصریح کرد: این بسته هنوز به صورت تفصیلی مورد بحث قرار نگرفته است.

میرتاج الدینی این بسته را یک نقشه راه توصیف کرد.

کد خبر: ۳۰٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha