۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
۱۴۵ میلیارد تومان به حساب گندمکاران در کردستان واریز شد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۱۴۵ میلیارد تومان به حساب گندمکاران در کردستان واریز شد

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۱۴۵ میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۲۲ هزار و ۲۸۶ تن رسیده است، گفت: تاکنون ۲۴۰ هزار و ۶۷۴ تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

وی از رشد ۱۴ درصدی میزان خرید گندم در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته تا به امروز ۲۱۰ هزار رو ۷۱۲ تن گندم در استان خریداری شده بود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: میزان خرید گندم در شهرستان بیجار ۷۱ هزار و ۶۵۷ تن، سقز ۴۸ هزار و ۸۷۱ تن، قروه ۴۱ هزار و ۲۵۷ تن، دهگلان ۳۴ هزار و ۷۸۷ تن، کامیاران ۲۷ هزار و ۵۸۲ تن و دیواندره هم ۲۱ هزار و ۲۱ تن است.

صالحی یادآور شد: چهار هزار و ۴۵۱ تن گندم هم در شهرستان سنندج، ۵۵۲ تن در بانه، ۴۱۳ تن در مریوان و ۸۳ تن هم تاکنون در سروآباد خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۹۰ مرکز خرید گندم در استان ۷۳ مرکز تاکنون فعال شده است، اظهار داشت: این میزان گندم از ۱۶ هزار و ۵۹۳ کشاورز استان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: از ابتدای آغاز خرید گندم در کردستان تاکنون ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان به استان های تهران، یزد، گیلان و مازندران حمل شده است.

صالحی با اشاره به اینکه تاکنون در چهار مرحله بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده است، اعلام کرد: ۱۴۵ میلیارد تومان از بهای خرید گندم به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

کد خبر: ۳۰٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha