۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
بهره برداری ۲ هزار و ۱۶۹ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۲۱۰ هزار میلیارد ریالی
مدیر روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد

بهره برداری ۲ هزار و ۱۶۹ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۲۱۰ هزار میلیارد ریالی

بای، روابط عمومی وزارت میراث‌ فرهنگی اعلام کرد: تا سال گذشته دو هزار و ۱۶۹ پروژه در حوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری حدود ۲۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۸۸ اثر را برای اعلام به عنوان ثبت ملی توسط وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به پنج استان ابلاغ شد، گفت: مراتب ثبت ملی ۹ اثر فرهنگی و تاریخی به استاندار خوزستان، ۲۴ اثر فرهنگی و تاریخی به استاندار فارس، ۱۳ اثر به استاندار قزوین، ۱۲ اثر طبیعی به استاندار ایلام و ۳۰ اثر فرهنگی و تاریخی به استاندار لرستان ابلاغ شد.

ثبت نام استاد غلامحسین امیرخانی در فهرست نادره کاران میراث فرهنگی
وی ادامه داد: دکتر مونسان همچنین در نامه هایی به استانداران تهران و قزوین مراتب ثبت استاد غلامحسین امیرخانی را به عنوان گنجینه جلوه بشری در خط نستعلیق در فهرست نادره کاران میراث فرهنگی ناملموس قرار دارد.

همکاری مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با مرکز ملی فرش ایران
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از همکاری مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با مرکز ملی فرش ایران خبر داد و اظهار کرد: با همکاری این دو مرکز، امسال فعالیت گسترده ای در زمینه معرفی فرش کرمان و سیستان و بلوچستان انجام خواهد گرفت.

ثبت ملی ۵۹ فرش
وی افزود: در زمینه فرش دستباف ایرانی تاکنون ۲۹ نشان جغرافیایی ثبت و ۵۹ فرش کشور نیز ثبت ملی شده است و امیدوار هستیم با همکاری با مرکز ملی فرش، برای فرش کرمان و سیستان نیز نشان جغرافیایی بگیریم.

وی از اقدامات دولت برای توسعه زیرساخت های بخش گردشگری گفت و بیان کرد: ارائه تسهیلات، اختصاص اعتبارات زیرساختی، صدور مجوزها و موافقت های اصولی از جمله اقداماتی است که برای توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری صورت گرفته است و امیدوار هستیم با تداوم این روند شاهد روزهای اثربخشی در این صنعت باشیم.

بای با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد دو هزار و ۵۲۵ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری یک میلیون و ۳۵۰ هزار میلیارد ریال در سطح کشور پهناور ایران در دست اجرا است، عنوان کرد: از آغاز دولت دوازدهم تا پایان سال گذشته تعداد دو هزار ۱۶۹ پروژه در حوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری حدود ۲۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید. از مجموع این پروژه ها ۴۰۴ باب هتل است.

 واگذاری ۲۷۸ کمپ یا اردوگاه گردشگری به بخش خصوصی
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: همچنین واگذاری ۲۷۸ کمپ یا اردوگاه گردشگری به بخش خصوصی نیز صورت گرفته است و این اقدامات نشان از روند صعودی حوزه گردشگری دارد.

وی به بخش صنایع دستی اشاره و اظهار کرد: بررسی طرح جمعه بازارهای تخصصی صنایع دستی در هفته گذشته انجام شد و این مهم در نشست معاون صنایع دستی با مدیر عامل شرکت سامان دهی و شهر تهران انجام شد و در این نشست مدیر عامل شرکت سامان دهی صنایع و مشاغل شهر تهران از آمادگی شهرداری برای کمک به توسعه و رونق هرچی بیشتر صنایع دستی خبر داد.

علیرضا بای عنوان کرد: موضوع برگزاری رویدادهای صنایع دستی در میدان های شهری، چگونگی ایجاد و بهره بری از کیوسک های ثابت و سیار و یا باجه های فروش صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برای برپایی هفته های صنایع دستی استان ها به صورت اختصاصی از موارد دیگری بود که در نشست ذکر شده، مطرح شد.

وی درباره شیوع موج جدید کرونا و اثرگذاری آن بر حوزه گردشگری عنوان کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرو تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه های خود را تنظیم می کند و به واسطه قرمز شدن بعضی از کلان شهرها، فعالیت ها محدود شده است و کماکان رکود گردشگری ادامه پیدا کرده است. متأسفانه فعالان حوزه گردشگری در این حوزه زیان دیدند و اعتباراتی که در این زمینه سرمایه گذاری کردند، باز نگشته است.

ضرر کاهش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیونی موزه ها ناشی کرونا
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اثرات کرونا بر بخش موزه ها اشاره و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال مجموعه درآمدی که از بازدید موزه ها حاصل شد، حدود ۸۰۰ میلیون تومان بود درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۳۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر: ۳۰٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha