۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
دلار ۲۵ هزار تومانی با واقعیت‌های ارزی موجود نسبتی ندارد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

دلار ۲۵ هزار تومانی با واقعیت‌های ارزی موجود نسبتی ندارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برنامه ای برای مدیریت بازار از سوی دولت دریافت نکرده ایم، گفت: دلار۲۵ هزار تومانی با واقعیت‌های ارزی موجود نسبتی ندارد.

مهدی طغیانی در ارزیابی خود از  قیمت واقعی نرخ دلار در کشور گفت: افزایش نرخ دلار ناشی از شرایط حاکم بر بازار است.

وی تاکید کرد: همچنین یکی از دلایل افزایش نرخ ارز به تنظیم بانک مرکزی در این بازار وابسته است . البته این مسئله به تنهایی اتفاق نمی افتد و بانک مرکزی بعلاوه مابقی قسمتهای دولت اعم از وزارت صمت و قسمت‌های مربوط به بازرگانی داخلی باید در این زمینه سیاست هایی را اتخاذ کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: باید دانست که افزایش نرخ دلار ناشی از اتفاقات کشور اعم از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها و تنگنا در بحث صادرات است  و البته باید دقت کنیم که ما در جنگ اقتصادی هم هستیم. 

طغیانی ادامه داد: در حال حاضر در تامین ارز وارداتی و به تبع آن بازگرداندن ارز صادراتی مشکلاتی داریم که  این مسئله مربوط به سیاست گذاری‌های نادرست وزارت صمت است.

وی با اشاره به جلسات کمیسیون اقتصادی با مسئولین وزارت صمت،در زمینه قیمت ارز، بیان داشت:  ما در جلسات مختلف دغدغه‌های خودمان را به مسئولین وزرات صمت و همچنین بانک مرکزی منتقل کردیم و  این دوستان هم قول دادند که اصلاحات و تنظیم بازار ارزی مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس گفت: ارز ۲۵ هزار تومانی با واقعیت‌های ارزی موجود نسبتی ندارد .این در حالی است که  متأسفانه علیرغم تلاش‌هایی که در کمیسیون با حضور مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داشتیم هنوز به نتیجه نرسیده و برنامه‌ای برای مدیریت بازار از سوی دولت دریافت نکرده‌ایم.

کد خبر: ۳۰٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha