۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
لزوم همکاری بانک‌ها با اصناف در خصوص کارتخوان‌ها
رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در تهران مطرح کرد

لزوم همکاری بانک‌ها با اصناف در خصوص کارتخوان‌ها

زالی، رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: از بانک مرکزی و بانک‌های عامل درخواست می‌کنیم درخصوص استفاده اصناف از کارتخوان‌ها همکاری کنند چرا که در برخی مراکز تهران کارتخوان وجود نداشته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا زالی، در حاشیه نشست ستاد کرونای استان تهران با اصناف و اتحادیه‌ها افزود: با توجه به شرایط جدیدی که در شهر و استان تهران به وجود آمده است همه تلاشمان معطوف شد که بار بیماری را در شهر کاهش دهیم و یکی از بخش‌های موثر و تاثیرگذار در کاستن بار بیماری مراقبت از مراکز کسب و کاری است که مردم در طول روز به آنجا مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دریافت کنندگان خدمات به علت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی اصناف در معرض خطر قرار گرفته اند، گفت: امروز مسئولان اتحادیه‌ها و اتاق اصناف تهران را دعوت کردیم تا درباره راه‌های اجرای متعهدانه‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی هم اندیشی شود و قرار شد دوباره با بخشنامه ای، اصناف به استفاده بهینه از شیوه نامه‌های بهداشتی بپردازند.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: بحث این بود که اتحادیه‌ها حتما در گشت‌های تلفیقی همراه با نیروی انتظامی و کارشناسان بهداشت حضور داشته باشند تا گشت‌های ما بیشتر جنبه آگاهی بخشی و ارتقاء سواد بهداشتی پیدا کند.

زالی گفت: بحث دسترسی به ماسک ارزان قیمت هم از دیگر درخواست‌های اصناف است که از وزارت صمت درخواست می‌کنیم راه حل‌هایی در این خصوص ارائه کنند و قطعاً اگر ما امروز ماسک یارانه‌ای و ارزان قیمت در اختیار اصناف و مردم بگذاریم به مراتب ارزان‌تر از این است که افراد را در بیمارستان‌ها با هزینه‌های گزاف درمان کنیم و به لحاظ اقتصادی هم این امر به صرفه است.

وی افزود: هنوز هم به دلایل مختلف و پاره‌ای از مشکلات اداری، استفاده از کارتخوان به حد قابل قبول در اماکن عمومی شهر تهران نرسیده است و درخواست ما از بانک مرکزی و بانک‌های عامل این است که با حذف بروکراسی‌های موجود و تقلیل استفاده از کارتخوان، امکان استفاده مستمر از کارتخوان را داشته باشیم.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در برخی مراکز تهران، در برخی حوزه‌های صنفی ۱۸ تا ۳۴ درصد استفاده از کارتخوان وجود نداشته و در برخی اماکن عمومی فقط ۳۵ درصد کارتخوان استفاده می‌شده در حالی که استفاده از کارتخوان به دلیل کاهش نقل و انتقال پول نقد عاملی موثر در پیشگیری از ابتلای به بیماری است.

زالی افزود: از دیگر مسائل مهم این است که به کسب و کار هزینه‌های سنگینی بابت تهیه لوازم ضدعفونی کننده و ماسک وارد شده است و قرار شد ما نامه‌ای به دوایر مالیاتی تقدیم و از آن‌ها درخواست کنیم تا هزینه‌هایی که مجموعه اصناف و کسب و کارها در این خصوص دارند جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تعیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با بررسی سامانه ۱۹۰ در کشور و در استان تهران بیشترین میزان شکایات در مجموعه خدمات از نانوایان بوده است که با اتحادیه نانوایان و رئیس اتاق اصناف تهران جلسه مشترکی خواهیم داشت تا نانوایان به رعایت بیشتر شیوه نامه‌ها ملزم شوند.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: گروه دومی که از آن‌ها بیشتر شکایت شده اغذیه فروشی‌ها و پس از آن مجتمع‌های بزرگ و پاساژهاست.

زالی گفت: همه سیستم‌های توزیع خدمات همچنین موظف شده اند کد بهداشتی بر روی صنف خود نصب کنند و قرار شد با توجه به اینکه پوشش کافی وجود ندارد دوباره اتاق اصناف بر اعمال آن تاکید کند.

وی افزود: بر اساس گزارش نیروی انتظامی از ۲۰ هزار بازدید تلفیقی بالغ بر ۱۵ هزار مورد با تذکر حل شده است و نیازی به پلمب و اقدامات بازدارنده نبود.

کد خبر: ۳۰٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha