۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کشت علوفه در ۱۰ درصد از زمین‌های دیم نیاز دامی کشور را تامین می‌کند
مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی:

کشت علوفه در ۱۰ درصد از زمین‌های دیم نیاز دامی کشور را تامین می‌کند

تبریز- مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت علوفه در ۱۰ درصد از زمین‌های دیم کشاورزی در تناوب با غلات، نیاز دامی کشور را تامین می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فرامک عزیز کریمی روز شنبه در بازدید از موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه و مزارع این موسسه افزود: تنها یک درصد اراضی دیم در تناوب با گندم زیر کشت این محصول می رود و این جوابگوی نیازهای دامی کشور نیست.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش سطح کشت علوفه در دیم زارها، طرح ترویج کشت علوفه در تناوب با گندم در قالب طرح امنیت غذایی در چهار  استان کشور در حال اجراست.

عزیز کریمی گفت: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ارقام علوفه خوبی را برای تناوب کشت با گندم معرفی کرده است گه این ارقام، با سه تن تولید محصول خشک در هر هکتار ضمن تامین علوفه مورد نیاز دامداران درآمد کشاورزان را نیز افزایش می‌دهد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه نیز گفت: محققان این موسسه شش رقم علوفه برای تناوب کشت با گندم معرفی کرده اند.

صابر گلکاری افزود: تکثیر بذر این ارقام از اولویت‌های موسسه است و شرکت‌های بخش خصوص می‌توانند برای تکثیر بذر قرارد همکاری امضا کنند.

وی اضافه کرد: بذرهای تولید شده در بخش خصوصی توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

کد خبر: ۳۰٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha