۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
زمین‌های حرائم شهرها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد
به منظور کاهش قیمت زمین برای ساخت مسکن

زمین‌های حرائم شهرها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای پائین آوردن قیمت تمام شده مسکن باید ابتدا قیمت زمین را کاهش دهیم گفت: با توافقی که بین وزیر جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی صورت گرفت، مقرر شد تا زمین‌های حرائم شهرها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار ، با اشاره به بسته اقتصادی مردمی و فعال سازی ظرفیت‌های حوزه عمرانی در این بخش گفت: بدون شک مردم حامیان اصلی این انقلاب و نظام هستند و باید در همه امورات آنها را شراکت داد.

وی افزود: طبیعی است که در حوزه عمرانی هم اگر همکاری مردم وجود داشته باشد، می توان اقتصاد مردمی را محقق کرد. قطعا پیشرفت در پروژه های عمرانی مستلزم همکاری مردم در این پروژه‌ها است تا از همه ظرفیتها استفاده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حوزه مسکن در پیشانی فعالیت های بخش عمرانی کشور قرار دارد، اظهار داشت: طبیعی است که مردم در حوزه مسکن می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حقیقت بسته اقتصاد مردمی در حوزه عمران می کوشد تا مردم را صاحب خانه کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید فهم درستی از نیازمندی‌های مردم پیدا  کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر باید ارزیابی درستی از نیازهای مردم داشت و بدون شک دهک‌های نیازمند در اولویت قرار دارند چرا که این قشر نمی‌توانند با توان خود خانه دار شده و دولت باید از آنها حمایت کند.

رضایی کوچی تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم قیمت تمام شده مسکن را پایین بیاوریم باید ابتدا قیمت زمین را کاهش دهیم خوشبختانه با توافقی که بین وزیر جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد تا زمین‌های حرائم شهرها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما باید مردم را در اقتصاد حوزه مسکن شریک کنیم. ما باید به مردم تسهیلات و زمین ارزان قیمت بدهیم تا مردم خودشان وارد عمل شده و برای خودشان خانه بسازند البته قشر نیازمند باید مورد حمایت های همه جانبه قرار گیرند.

وی بیان داشت: حتی باید گفت طرحی که پیرو موضوع مسکن در مجلس در دست تهیه است عمدتا به موضوع خانه دار کردن افراد نیازمند توجه دارد بنابر این اقتصاد مردمی می تواند حوزه مسکن را دچار تحول کند.

کد خبر: ۳۰٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha