۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
«بسته اقتصاد مردم» نقدینگی را به سمت اشتغال هدایت می‌کند
نماینده مردم نجف آباد در مجلس:

«بسته اقتصاد مردم» نقدینگی را به سمت اشتغال هدایت می‌کند

ابوترابی، نماینده مجلس شاه کلید بسته اقتصاد مردم را در هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری و اشتغال عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: رهبر انقلاب در صحبت هایشان نقشه راه مجلس را ترسیم کردند، ایشان ۱۶ توصیه را برای مجلس بیان کردند که نقشه راه مجلس در چهارسال آینده خواهد بود.
وی با بیان اینکه مجلس یازدهم نگاه به دشمن و غرب ندارد، گفت: طبیعتا این مجلس به سمت برجام های وقت تلف کردن نخواهد رفت.

عمده مشکلات کشور قابل حل در داخل
این نماینده مجلس با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات کشور داخلی است، یک بخش از حل مشکلات کشور را مربوط به مجلس دانست و بخش دیگر را متوجه قوه مجریه و قوه قضائیه عنوان کرد.

وی گفت: مجلس بسته اقتصادی مردم را آماده کرده است، شاه کلید این بسته فوق این است که نقدینگی های مردم تبدیل به سرمایه گذاری هایی شود و برای رونق اشتغال به کار بیاید.

ابوترابی همچنین گفت: نیروی انسانی خوبی داریم، منابع طبیعی خوبی هم داریم. ایران با ۱۶ کشور همسایه است. دولت نگاهش به سمت غرب و برجام است اما الان وقت آن رسیده است که نگاه مان به سمت همسایگان خودمان باشد.

حذف دلار یک راه حل
وی با بیان لزوم توجه به همسایگان و همچنین صحبت کردن درباره حذف دلار از مبادلات پولی و جایگزین کردن معاهدات دو جانبه با همسایگان گفت: دولت این کارها را عملیاتی نکرده است. اراده ای در دولت برای این کارها نبوده است. امیدواریم این دولت دیگر فریب نخورد.

مجلس با متانت برخورد کند
ابوترابی گفت: توصیه ای که رهبر -به مجلس- داشتند تعامل قوا با یکدیگر بود، قبل آن هم توصیه ای داشتند درباره استفاده از ظرفیت های مجلس؛ نکته ای که مدنظر رهبر است اینکه مجلس و دولت مکمل همدیگر هستند. امکان ندارد مجلس با دولت تعامل داشته باشد اما دولت قوانین را اجرا نکند. رهبر بر وحدت قوا، بعد نظارتی مجلس و اجرای قوانین تاکید داشتند.

وی گفت: مجادلات در مجلس رهبر انقلاب را ناراحت می کند، باید نمایندگان در همه مسائل متانت و برخورد صحیح را مدنظر بگیرند.

کد خبر: ۳۰٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha