۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
۱۸۵ هزار تن گندم در کردستان خریداری شد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۱۸۵ هزار تن گندم در کردستان خریداری شد

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای آغاز خرید گندم در استان تاکنون حدود ۱۸۵ هزارتن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه از ۹۰ مرکز خرید گندم در استان تاکنون ۷۲ مرکز آن فعال شده است،اظهار داشت: آهنگ خرید روزانه گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان به ۱۶ هزار و ۱۹۴ تن رسیده است.

وی اضافه کرد: طی ۲۸ روزی که از آغاز خرید گندم در کردستان می گذرد تاکنون ۱۸۴ هزار و ۹۲۱ تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در این استان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: بیشترین گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان های بیجار با ۵۶ هزار و ۸۱ تن، سقز با ۴۲ هزار و ۱۰ تن، کامیاران با ۲۵ هزار و ۶۸۴ تن و قروه با ۲۷ هزار و ۶۵۴ تن  است.

صالحی یادآور شد: شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد به ترتیب با ۴۳۸ تن، ۲۹۰ تن و ۸۳ تن کمترین میزان گندم خریداری شده در استان را به خود اختصاص دادند.

وی اعلام کرد: یک هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۴۳۷ هزار ریال از بهای خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

 نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار داشت: براساس پیش بینی‌های انجام شده امسال یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۰۲ تن گندم در کردستان تولید می‌شود که از این میزان حدود یک میلیون تن آن تحویل مراکز خرید خواهد شد.

کد خبر: ۳۰٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha