۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
شناسایی بیش از ۱۲ هزار واحد اقتصادی متخلف

شناسایی بیش از ۱۲ هزار واحد اقتصادی متخلف

بازرسان سازمان‌های صمت کشور، در بازه زمانی یکم تا بیستم تیر ماه، موفق به شناسایی تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۳ واحد اقتصادی متخلف شدند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، در راستای سیاست‌های کنترلی و نظارتی، ستاد تنظیم بازار به منظور جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و آرام سازی فضای بازار، بازرسان سازمان‌های صمت کشور، در بازه زمانی یکم تا بیستم تیر، موفق به شناسایی تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۳ واحد اقتصادی متخلف شدند.

در ۲۰ روز سپری شده بازرسان این سازمان، با همراهی بازرسان اتاق اصناف و همکاری دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی، تعداد ۱۶۰ هزار و ۵۴۹ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی و ... را مورد بازرسی قرار داده اند.

در همین بازه زمانی تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۳ واحد اقتصادی اعم از تولیدی، توزیعی، انبار و سردخانه و واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی و خدماتی به سبب احراز تحلفات گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، احتکار، صادر نکردن صورتحساب و ...؛ شناسایی و با پرونده متشکله جداگانه، جمعا به ارزش کل یک هزار و ۶۹۳ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۳۰ ریال جهت صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها معرفی شده اند.

همچنین در این مدت بازرسان اتاق اصناف سطح کشور با ۲۸ هزار و ۵۶۹ مورد بازرسی واحد صنفی در سطح عرضه برای یک هزار و ۹۷۶ متخلف به بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۱۰ هزار و ۲۹۵ هزار و ۱۴۰ ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده اند.

این در حالیست که در این مدت، ۱۲ هزار و ۸۹۶ گزارش و شکایت مردمی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس (حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه ۱۲۴ ستادهای خبری استانها) دریافت شده که با توجه به اولویت بررسی به ۶ هزار و ۹۴۱ مورد آن رسیدگی و مابقی در دست بررسی است.

گفتنی است؛ نظارت و بازرسی مستمر بر بازار با هدف تنظیم بازار با همکاری بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها، بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی ادامه خواهد داشت و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار، امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می‌شود.

کد خبر: ۳۰٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha