۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
حجم مبادلات تجاری در کردستان ۴۵ درصد کاهش یافت
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

حجم مبادلات تجاری در کردستان ۴۵ درصد کاهش یافت

کردستان- خلیقی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری در این استان طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری ۴۵ درصد کاهش پیدا کرد.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۵۸۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار طی سه ماهه نخست امسال از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات سایر گمرکات هم از گمرک باشماق و بانه انجام می شود، افزود: میزان صادرات سایر گمرکات اظهار شده در استان هم ۳۲۸ هزار تن به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در مجموع طی این مدت ۹۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۸ میلیون دلار از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شده است.

خلیقی یادآور شد: این میزان صادرات انجام شده در مرزهای استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۶۷ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد: میزان واردات انجام شده از گمرکات استان هم در سه ماهه امسال ۹ هزار و ۴۰۰ تن به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود که این میزان واردات در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۹ درصد رشد و از نظر دلاری هم ۲۰ درصد کاهش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان میزان ترانزیت انجام شده در این مدت را ۲۱۹ تن به ارزش ۴۴۴ میلیون دلار عنوان کرد و گفت:  میزان ترانزیت انجام شده در مرزهای استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی ۴۸ و از لحاظ دلاری ۶۲ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۳۰٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha