۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
۷۶ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحدهای آسیب دیده از کرونا پرداخت می‌شود
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان:

۷۶ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحدهای آسیب دیده از کرونا پرداخت می‌شود

لرستان- آشتاب، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات حمایتی به واحدهای آسیب دیده از کرونا در لرستان پرداخت می‌شود.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از پرداخت تسهیلات حمایتی به کارگاه‌های خسارت دیده از کرونا خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار، حمایت از کارگاه‌هایی که پس از شیوع کرونا دچار خسارت شده‌اند در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ۱۴ رسته شغلی در استان که بیشترین ضرر و زیان را در این مدت دیده‌اند شناسایی و تسهیلات لازم را دریافت کردند، این کارگاه‌ها دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی بوده و برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام کردند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: تاکنون شش هزار و ۹۲۱ طرح با اشتغال ۹ هزار و ۲۸۹ نفر و تسهیلات ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است که مراحل پرداخت به این واحدها در حال انجام است.

وی بیان کرد: ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کارهای آسیب دیده و  ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحدهایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده‎اند پرداخت می شود؛ نرخ سود بانکی این تسهیلات حمایتی ۱۲ درصد بوده و تا آبان ماه سال جاری دوره تنفس دارند.

آشتاب به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و ۲۴۳ طرح در استان ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دریافت کرده‌اند.

وی افزود: نظارت بر طرح‌های اشتغال روستایی برای تحقق اهداف طرح در زمینه ایجاد اشتغال ضروری است، باید بر روند پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال با دقت نظارت شود تا این تسهیلات منتج به ایجاد شغل برای کارجویان شود.

کد خبر: ۳۰٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha