۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
کاهش ریسک  تولیدات کشاورزی با محصولات دانش بنیان
عضو هیأت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی تشریح کرد

کاهش ریسک تولیدات کشاورزی با محصولات دانش بنیان

عضو هیأت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به گام تولید محصول دانش بنیان در کاهش ریسک پذیری، استفاده از سنسورها را نیز در تولید بذر دانش محور، گامی بزرگ در راستای افزایش کیفیت و بازدهی تلقی کرد.

علی خان محمدی عضو هیأت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی، در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره اینکه اقدامات دانش بنیان تا چه حد می تواند در افزایش بازدهی محصولات موثر باشد، گفت: در تمام جوامع تولیدی کشاورزی و صنعتی، به طور کلی اگر بنا بر پیشرفت باشد، به این می رسیم که در هر راستایی باید به دانش روز مسلط شویم. به شکلی که اگر اقدامات دانش بنیان نباشند،رو به شکست خواهند رفت و امکان ادامه فعالیت و رقابت وجود نخواهد داشت؛ چون هر نوع از تولید باید استاندارد لازم را داشته باشد.

خان محمدی با اشاره به اینکه کشاورزی بخش پرریسکی است، تصریح کرد:از واجبات است تا این ریسک پذیری را با اقدامات دانش بنیان برطرف کنیم و به سوی هوشمندی در زمینه آب، خاک و ... برویم. در تمام مراحل کشاورزی ریسک های مختلفی از جمله در مکانیزاسیون، خاک، آب، نهاده ها، بازار، لجستیک، حمل و نقل و ... وجود دارد که می طلبد همه این بخش ها دانش بنیان شوند.

عضو هیأت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی افزود: اگر کشاورزی دانش بنیان باشد، می توان با استفاده از سنسورها در تولید بذر دانش محور که مقاوم و بدون دغدغه است، گام برداشت؛ به صورت کلی باید به سمت دانش روز گام برداشت و آن را نیز میان کشاورزان سنتی در جوامع نهادینه کرد.

وی ادامه داد: طی ملاقاتی که دیروز بنده به همراه تعدادی از تشکل های کشاورزی با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، بر اجرای اقدامات دانش بنیان در زمینه تولید محصولات کشاورزی تأکید شد و اعلام کردیم تا زمانی که اقدامات مربوط به حوزه کشاورزی دانش بنیان نشود، مشکلاتمان حل نخواهند شد؛ همچنین مصرف کنندگان دچار مشکل خواهند شد و محصولات را گران تر و بدون کیفیت تر خریداری خواهند کرد ولی اگر بر اساس تکنولوژی روز پیش رویم، تولیدکننده و مصرف کننده به زندگی خود بدون دغدغه ادامه خواهند داد.

کد خبر: ۳٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha