۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
لزوم تربیت نسل جدید کشاورزان مسلط به علوم دانش بنیان
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی مطرح کرد؛

لزوم تربیت نسل جدید کشاورزان مسلط به علوم دانش بنیان

اصفهان - خیام نیکویی، رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: لازم است تا نسل جدید از کشاورزان مسلط به علوم دانش بنیان تربیت شود.

سیدمجتبی خیام نکویی در حاشیه سفر به کاشان به منظور افتتاح همزمان ۱۸ هنرستان کشاورزی در سطح کشور در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی یک ضرورت و موضوعی مهم برای هر کشور است، اظهار داشت: به دلیل تامین روزانه خوراک مردم در هر کشور این صنعت جز اولویت های مهم در تصمیم گیری ها است.

وی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی در کشور در شرایط کنونی یک اولویت مهم در وزارت جهاد کشاورزی است، ابراز داشت: این مهم بدون تربیت نیروی تحصیل کرده و آشنا به تکنولوژی روز دنیا میسر نمی شود.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه لزوم تربیت کشاورزانی مسلط به علوم کاربردی دانش بنیان در حال حاضر بیش از هر زمانی احساس می شود، تصریح کرد: به همین منظور و با توجه به ضرورت احساس شده هنرستان های کشاورزی در کشور تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ هنرستان کشاورزی در سراسر کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع در سراسر کشور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این هنرستان ها هر سال ورودی داریم.

خیام نکویی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بهره بردار در صنعت کشاورزی داریم، افزود: میانگین سنی این افراد بالای ۵۳ سال است که امیدواریم با تربیت نسل جدید بتوانیم متخصصانی در صنعت کشاورزی داشته باشیم که بتوانند مشکلات و چالش های این بخش را مرتفع کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی تاکید کرد: بخش کشاورزی با تکیه بر دانش بنیان می تواند علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور نقش قابل توجهی در حفظ محیط‌ زیست کشور هم داشته باشد.

تربیت ۱۵۰۰ متخصص در صنعت کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: چشم انداز وزارت کشاورزی تربیت یک هزار و ۵۰۰ متخصص و نیروی خبره در صنعت کشاورزی در حوزه های مختلف دامپروری و کشاورزی است.

وی با اشاره به چالش های موجود در بخش کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: لازم است دانش آموزان هنرستان های کشاورزی با شناخت این چالش ها راه حل های علمی و کاربردی برای رفع آنها و ارتقای دانش کشاورزی ارائه دهند.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha