۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کشت گندم دوروم در کشور توسعه می یابد
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

کشت گندم دوروم در کشور توسعه می یابد

اسفندیاری پور، مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران با توجه به محدودیت منابع آبی و شرایط آب و هوایی مزیت نسبی زیادی به کشت گندم دوروم و تولید ماکارونی دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسفندیاری پور در نشست تولید قراردادی گندم دوروم، نیاز آبی محصولات گندم دوروم را یک چهار نیاز آبی برنج عنوان کرد و افزود: در این راستا ماکارونی می تواند جایگزین مناسبی بجای برنج در کشور باشد.

وی افزود: نظر به این که متوسط پروتئین گندم دوروم ۱۲ درصد است با قرار گرفتن در سبد غذایی، می تواند بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز مردم از طریق ماکارونی تامین شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای توسعه کشت و تولید گندم دوروم نیاز به همکاری و مشارکت کشاورزان، کارخانه های ماکارونی، بانک کشاورزی همراه با حمایت های وزارت جهادکشاورزی است.

گفتنی است؛ نشست تولید قراردادی گندم دوروم با حضور مهندس اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم، نمایندگان شرکت بازرگانی دولتی ایران، بانک کشاورزی، دکتر خالدی مدیرکل دفتر امور اقتصادی، بنیاد ملی گندمکاران ایران، انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی، انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان ماکارونی، موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر، دفتر صنایع تبدیلی و غذایی در محل سالن شهید نعمتی جم وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

کد خبر: ۳۰٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha