۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
ظرفیت سردخانه‌های کردستان به ۴۱ هزار تن رسید
رییس جهاد کشاورزی کردستان:

ظرفیت سردخانه‌های کردستان به ۴۱ هزار تن رسید

کردستان- سپری، رییس جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی شش سال اخیر ظرفیت سردخانه در این استان از سه هزار و ۵۰۰ تن به ۴۱ هزارتن افزایش پیدا کرده است.

فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از زیرساخت های لازم برای نگهداری محصولات کشاورزی و عرضه آن در زمان مناسب به بازار که در نتیجه آن درآمد مطلوبی هم نصیب کشاورزان شود، ایجاد سردخانه است.

وی با اعلام اینکه سالانه ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود، افزود: بخشی از مازاد محصولات باغی و زراعی را می‌توان در سردخانه نگهداری و در خارج از فصل تولید آنرا توزیع کرد و اینگونه از آسیب و ضرر مالی به کشاورزان جلوگیری به عمل آورد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در سال ۹۳ ظرفیت سردخانه در این استان سه هزار و ۵۰۰ تن بود که در حال حاضر این میزان به ۴۱ هزار تن رسیده است.

سپری اظهار داشت: کردستان در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی هم چون سیب زمینی دارای رتبه چهارو پنجم کشور است و سالانه بیش از ۲۸۳ هزارتن از این محصول در استان برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد صادرات استان از اقلیم کردستان عراق انجام می شود، گفت: در مقطعی از سال محدودیت هایی برای صادرات محصولات کشاورزی از سوی اقلیم کردستان عراق ایجاد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: امسال برای صادرات ۲۲ محصول هم چون تخم مرغ، کاهو، قارچ، خیار، سیب زمینی و پیاز محدودیت ایجاد کردند.

سپری اضافه کرد: وقتی فصل تولید محصولات کشاورزی در اقلیم کردستان عراق به پایان برسد بخشی از این محدودیت ها برداشته می‌شود و امکان صادرات برای تولیدات کشاورزی استان به وجود می آید.

وی یادآور شد: نقش سردخانه ها در این شرایط بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار است علاوه براین باید به فکر صادرات به دیگر بازارها هم باشیم.

کد خبر: ۲۹٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha