۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
خطر ورشکستگی در کمین بانک‌های آلمانی
موسسه پژوهش‌های اقتصادی «لایب نیتس» اعلام کرد

خطر ورشکستگی در کمین بانک‌های آلمانی

یک موسسه پژوهش‌های اقتصادی در آلمان اعلام کرد: به دلیل نبود توانایی در پرداخت وام و بهره بانکی، خطر ورشستگی در کمین بانک‌های آلمانی قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، موسسه پژوهش‌های اقتصادی لایب نیتس در آلمان اعلام کرد: موسسه وایر کارد در حوزه ارائه خدمات کارت‌های اعتباری ورشکست شد و فقدان مدیریت در کمرتس بانک جایگاه این بانک معتبر آلمانی را به شدت تنزل داده است.

این موسسه، بانک اشپارکاسه و فولکس بانک را هم در معرض تهدید می‌بیند.

در حالی که بانک‌ها و موسسات خدمات مالی توانسته اند در بحران کرونا ثبات نسبی خود را حفظ کنند، اما موجی از ورشکستگی به سراغ موسسه‌های وام دهنده رفته است.

بر اساس اعلام این موسسه اقتصادی، دویچه بانک که زمانی در جایگاه درجه یک مالی در قرار داشت به دلیل بحران مالی ناشی از کرونا پی در پی تغییر ساختار می‌دهد و ارزش سهام آن نسبت به پنج سال پیش به یک سوم کاهش یافته است.

به علت بحرام کرونا هزاران شرکت به باز پرداخت وام‌های خود قادر نیستند و این موضوع می‌تواند بانک‌ها دچار تلاطم مالی کند.

موسسه پژوهش‌های اقتصادی لایب نیتس اعلام کرد: در صورت درگیر شدن بلند مدت بنگاه‌های بزرگ مالی با کرونا، ۲۸ درصد آن‌ها که صدها بانک را زیر مجموعه خود دارند به مشکلات بزرگ اقتصادی مبتلا خواهند شد.

بر اساس این مطالعات در خوشبینانه‌ترین حالت، بازپرداخت ۱۲۷ میلیارد یورو و در حالت بدبینانه ۶۲۴ میلیارد یورو وام با خطر مواجه شده است.

رییس موسسه مطالعاتی اقتصادی راینت گروپ هم معتقد است: اگر روند امور اقتصادی آلمان به همین گونه پیش برود بحران مالی در بانک‌ها محتمل است.

کد خبر: ۲۹٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha