۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
آتش‌سوزی کوه بهار گرمه ۵۳ میلیارد ریال به عرصه‌های منابع طبیعی خسارت زد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی:

آتش‌سوزی کوه بهار گرمه ۵۳ میلیارد ریال به عرصه‌های منابع طبیعی خسارت زد

بجنورد- فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش‌سوزی منطقه کوه بهار گرمه ۵۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، سرهنگ موسی‌الرضا حیاتی اظهار داشت: این آتش‌سوزی که هفته گذشته در دو نوبت در کوه بهار گرمه روی داد حدود ۵۹ هکتار از پهنه‌های این منطقه را در برگرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه محدوده آتش‌سوزی در منطقه سخت گذری از کوه بهار واقع بود با همکاری فعالانه فرماندار گرمه و بسیج تمام امکانات اداری و نیروها، موفق به مهار و فرونشاندن این آتش شدیم.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه علت وقوع این آتش‌سوزی در دست بررسی است، افزود: حفظ منابع طبیعی و ذخیره‌گاه جنگلی کوه بهار برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و از دست دادن حتی یک متر از آن جبران‌ناپذیر است.

حیاتی افزود: پوشش این ذخیره‌گاه شامل گونه‌های مرتعی، ارس، درختچه زرشک، سیاه تلو، افرای کرکوی، سرخ ولیک و نسترن وحشی است.

وی عمده خسارات واردشده را متوجه درختچه‌های منطقه دانست و گفت: خوشبختانه در این واقعه درختان تنومند منطقه کمتر دچار آسیب شده‌اند.

کد خبر: ۲۹٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha