۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
ضرورت صدور مجوز واردات ماشین‌آلات دست‌دوم در حوزه معدن
رئیس خانه معدن استان اردبیل خواستار شد؛

ضرورت صدور مجوز واردات ماشین‌آلات دست‌دوم در حوزه معدن

اردبیل- شجاع، رئیس خانه معدن استان اردبیل گفت: مسئولان دولتی باید مجوز واردات ماشین‌آلات دست‌دوم را در حوزه معدن صادر کنند تا کندی کار در این حوزه رفع شود.

حمید شجاع در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در چهار پهنه معدنی اردبیل اعم از شمال و جنوب ذخایر خوب مس، مولیبدن و طلا شناسایی‌شده که پیش‌بینی می‌کنیم اوایل سال آینده گواهی کشف صادر و شرکت‌های فعال در این حوزه اقدامات قانونی خود را انجام دهند.

وی به پهنه معدنی باغرو در کوثر و همچنین پهنه قزل اوزن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تعللی که شرکت ایمیدرو در مطالعات و اکتشاف این معادن به وجود آورده باید به‌سرعت خلع ید شده و سرمایه‌گذار جدید در این حوزه ورود پیدا کند.

رئیس خانه معدن اردبیل افزود: به‌رغم تأمین اعتبار موردنیاز و حمایت استانی از این شرکت باهدف اجرای مطالعات و طرح‌های اکتشافی در این چهار سال، حرکت مؤثری انجام‌نشده و یک دور تسلسل باطلی را طی می‌کنیم.

شجاع بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم برای سرعت دادن به عملیات اکتشاف، ژئوفیزیک هوایی در استان اردبیل انجام شود تا فعالیت‌های معدنی در پهنه‌های مختلف سرعت بیشتری بگیرد.

وی به ذخایر معدنی طلا در شمال و جنوب اردبیل اشاره و تصریح کرد: در روند این اکتشاف باید مجموعه‌های تخصصی و باتجربه در حوزه معدن ورود پیدا کنند تا با دقت و حساسیت ذخایر معدن طلا مورد شناسایی قرار گیرد.

رئیس خانه معدن اردبیل به فرسودگی ماشین‌آلات در بخش معدن اشاره کرد و افزود: برای بهره‌برداری بیشتر از این معادن درخواست می‌کنیم تا مجوز واردات ماشین‌آلات دست‌دوم صادر شود.

شجاع گفت: با تفویض اختیاری که شورای عالی معادن به استان‌ها می‌کند دامنه اختیار و صدور مجوزها بیش از گذشته توسعه می‌یابد و ما برمبنای تصمیم‌گیری واقعی می‌توانیم در این بخش اقدامات و فعالیت‌های خود را انجام دهیم.

کد خبر: ۲۹٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha