۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
فعالیت سامانه جامع روابط کار در سیستان و بلوچستان آغاز شد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

فعالیت سامانه جامع روابط کار در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز فعالیت سامانه جامع روابط کار در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار در حوزه‌های مختلف همچون بازرسی کار، تشکل های کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمت‌های خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه می دهد.

وی افزود: ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری کارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران و ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی از اهداف راه اندازی این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این سامانه سرعت، دقت و تسهیل در انجام امور جامعه هدف بویژه در مراجع حل اختلاف و همچنین تسهیل گری و جلوگیری از اطاله وقت کارگران و کارفرمایانی که قرار است از خدمات زیرسامانه های این سامانه بهره مند شوند، مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استفاده از این سامانه به احراز هویت کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان دولت منوط است، گفت: کارگران و کارفرمایان می بایست برای انجام امور مربوط به احراز هویت در ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت تعیین شده در استان مراجعه و ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را از دفاتر پیشخوان دولت دریافت کنند.

جهاندیده افزود: پس از احراز هویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور نیازی به مراجعه حضوری کارگران وکارفرمایان به ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیست و فرد می تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت کرده، درخواست خود را از طریق آدرس اینترنتی (http://prkar.mcls.gov.ir) پیگیری کند.

وی در خصوص تعرفه دفاتر پیشخوان در راستای احراز هویت افراد برای سامانه جامع روابط کار یادآور شد: کارگران و کارفرمایان باید فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام کنند و تعرفه ثبت نام در این سامانه در دفاتر پیشخوان برای کارگران پنج هزار تومان و برای کارفرمایان نیز شش هزار تومان تعیین شده است.

کد خبر: ۲٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha