۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
وصولی عوارض شغلی از اصناف قم ۱۱۲ درصد رشد یافت
مدیرکل وصول درآمد شهرداری قم:

وصولی عوارض شغلی از اصناف قم ۱۱۲ درصد رشد یافت

قم - رنگرز جدی، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به دریافت ۳۶ میلیارد ریال عوارض از اصناف قم گفت: نرخ دریافت عوارض از اصناف این استان ۱۱۲ درصد رشد یافته است.

به گزارش بازار به نقل از شهرداری قم، علی‌اصغر رنگرز جدی با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض به‌ویژه در حوزه اصناف، اظهار داشت: به‌منظور پرداخت عوارض شغلی از اصناف مختلف ۱۲ هزار و ۲۴۵ صنف برای پرداخت عوارض خود به اتاق اصناف مراجعه داشتند، که مبلغی به ارزش ۳۶ میلیارد ریال وصول‌شده که ۱۱۲ درصد نسبت به‌پیش بینی با افزایش روبرو بوده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم بابیان اینکه این عوارض از ۱۶۸ واحد سوهانی و ۱۱۹ مورد نیز از هتل‌ها و مسافرخانه‌ها دریافت شده است، گفت: در بخش عوارض حِرف پزشکی نیز ۲۸۱ پزشک، ۷۸ داروخانه، ۱۹ آزمایشگاه، ۳۵ مورد رادیولوژی و سونوگرافی و همچنین ۴۲ دفتر مسافرتی و ۶ دفترخانه اسناد رسمی درمجموع پنج میلیارد ریال عوارض پرداخت‌نموده‌اند.

رنگرز جدی با بیان اینکه ۳۵ هزار اصناف و ۵۸ اتحادیه در قم وجود دارد، یادآور شد: از ۸۱ مورد املاک شهرداری مال‌الاجاره دریافت شده و از ۲۸۷ پیمانکار عوارض بر قراردادها و از دفاتر وکلا هم ۱۱ مورد و از دفاتر بیمه نیز ۶۵ مورد به ارزش ۳۶ میلیارد ریال دریافت شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته از سازمان شهرداری‌ها مبلغ ۱۹۴ میلیارد ریال عوارض سوخت دریافت شده است، همچنین ۲۴ مورد کارشناسان دادگستری و ۱۸ مورد هم مرتبط به فروشگاه‌های بزرگ برای پرداخت عوارض شغلی خود اقدام کردند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۸۸ که گروه حسابرسی اداره کل مالیاتی برای بررسی صورت‌حساب تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده با هماهنگی اداره کل امور مالی برای تایید صورتحساب‌ها اقدام نمودند، پیگیری موثری نیز از سوی شهردار با مدیران ارشد نظام صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با این پیگیری فشرده و موثر مبلغی به ارزش ۵۸۵ میلیارد ریال در اسفندماه ۹۸ جهت وصول پیگیری شد که باوجود محدودیت‌های تردد در زمان فراگیری بحران کرونا کارشناسان با حضور روزانه در وزارتخانه‌ها و سازمان مالیاتی مطالبه‌های درآمد را پیگیری نمودند.

کد خبر: ۲۹٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha