۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
افزایش سقف انتقال کارت به کارت، از ۲۱ تیر ماه ابلاغ شده است
کارشناس امور بانکی:

افزایش سقف انتقال کارت به کارت، از ۲۱ تیر ماه ابلاغ شده است

مهدوی، کارشناس امور بانکی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بخشنامه افزایش سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت در کشور از چه زمانی عملیاتی می شود، اظهارداشت: بانک مرکزی این بخشنامه را روز ۲۱ تیر ماه سال جاری ابلاغ کرده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سید محمد مهدوی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بانک مرکزی با توجه به روند صعودی و شروع موج دوم بیماری کرونا در کشورو همینطور جهت تسهیل کار کاربران و مشتریان بانکی سقف تراکنش کارت به کارت را طی بخشنامه ای از سه به شش میلیون تومان در بستر اینترنت، کیوسک و خودپردازها افزایش داده است.

وی اظهارداشت: بانک مرکزی دنبال اینکه مراجعات حضوری مشتریان به شعب را کم کند.

این کارشناس اموربانکی گفت: بند دیگری از این بخشنامه می افزاید سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از یک میلیون تومان به ۳ میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است.

وی افزود: این بخشنامه در ادامه اشاره دارد امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت یک سال و تا اطلاع ثانوی بلامانع است البته ضرورت ایجاب می کند اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام شود.

مهدوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بخشنامه مزبور از چه زمانی عملیاتی می شود، اظهارداشت: بانک مرکزی این بخشنامه را روز ۲۱ تیر ماه سال جاری ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: همه بانک‌های کشور موظفند مفاد این بخشنامه را رعایت کنند.

این کارشناس امور بانکی گفت: رصدهای صورت گرفته نشان می‌دهد در پایان همان روز تمامی بانک‌های کشور بخشنامه مدنظر را عملیاتی کرده اند.

وی افزود: رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم‌الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۹٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha