۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
برآورد خسارت ۷۴۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

برآورد خسارت ۷۴۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون میزان خسارات وارده به زیربخش های کشاورزی این استان ۷۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در رابطه با وقوع سیل در این استان اظهار کرد: بارندگی شدید اخیر در استان خصوصا منطقه بلوچستان، باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد.

وی افزود: حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات ،جاده های دسترسی به مزارع، تاسیسات آب و خاکی، دام و دامپروری، نهرهای سنتی و کانال های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخر های پرورش ماهی و تاسیسات شیلاتی وارد آمده است.

زورقی تأکید کرد: عمده خسارت به بخش کشاورزی در شهرستان های کنارک، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب و سوران و خاش بوده که بر اساس برآوردهای اولیه گروه های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش های کشاورزی ۷۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: گروه‌های برآورد خسارت به مناطق روستایی و عشایری اعزام و همچنان در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت دیدگان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سیلاب با ورود به باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری، مزارع محصولات خارج از فصل که زمان برداشت محصول بوده و دامداری ها، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان تحمیل کرده است.

کد خبر: ۲٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha