۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
جاده «لردگان- بروجن» همچنان قربانی می‌گیرد؛ اجرای لاک‌پشتی پروژه چهار خطه سازی
بازار گزارش می‌دهد؛

جاده «لردگان- بروجن» همچنان قربانی می‌گیرد؛ اجرای لاک‌پشتی پروژه چهار خطه سازی

شهرکرد- محور ارتباطی «لردگان- بروجن» پر ترددترین و حادثه‌خیزترین جاده چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که همچنان حوادث فوتی و جرحی در آن گزارش می‌شود.

بازار؛ گروه استان ها: محور ارتباطی «شهرکرد - بروجن - لردگان» مهمترین محور ارتباطی در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که شهرهای بزرگ استان را به یکدیگر متصل می کند.

محور ارتباطی «بروجن - لردگان» حادثه خیز ترین محور ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که که طی سال های اخیر بیشترین تصادفات جرحی و فوتی در این محور ارتباطی گزارش شده است.

 حوادث تلخ بسیاری در این محور ارتباطی گزارش شده است که یکی از این حوادث فوت پنج معلم بود. آخرین تصادف این محور ارتباطی مربوط به تصادف یک خودروی سمند با اتوبوس در ماه جاری بود که تمام  پنج سرنشین خودروی سمند فوت کردند و ۲۲ سرنشین اتوبوس نیز مصدوم شدند.

اگرچه در تصادفات این محور ارتباطی همیشه یکی از خودرو ها عامل تصادف معرفی می شود اما به نظر می رسد طولانی شدن پروژه چهار خطه سازی و بی توجهی به سرعت بخشی تکمیل این پروژه به صورت غیر مستقیم نقش مهمی در افزایش تصادفات این محور ارتباطی دارد.

این محور پر تردد است و برخی روزها بیش از ۳۰ هزار خودرو از این محور ارتباطی عبور می کند، ضروری است که اعتبارات برای تکمیل این پروژه به سرعت اختصاص یابد تا تمام این محور ارتباطی چهار خطه سازی شود.

تردد کامیون ها در کنار تردد بیشمار خودروهای سنگین، رانندگی در این مسیر را بسیار مشکل کرده است و جاده در برخی قسمت ها گنجایش تردد این تعداد خودرو را ندارد

 یکی از رانندگان تاکسی های خطی این مسیر در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه جاده بروجن - لردگان بسیار پر تردد است، بیان کرد: بسیاری از کامیون ها و خودروهای سنگین برای حرکت از اصفهان و چهارمحال و بختیاری به سمت خوزستان و بالعکس این محور ارتباطی را انتخاب می کنند.

حسینی بیان کرد: تردد کامیون ها در کنار تردد بیشمار خودروهای سنگین، رانندگی را در این مسیر بسیار مشکل کرده است و جاده در برخی قسمت ها گنجایش تردد این تعداد خودرو را ندارد.

وی تصریح کرد: در قسمت های گردنه ای این جاده  به علت تردد بیشمار کامیون ها آسفالت جاده دچار آسیب شده است و دست انداز و برآمدگی هایی ایجاد شده است که اصلاح این بخش های این محور ضروری است.

وی بیان کرد: تصادفات بسیاری در این محور ارتباطی رخ می دهد و بیشترین تصادفات بیمارستان های بروجن و لردگان اختصاص به این محور ارتباطی دارد.

وی تاکید کرد: تکمیل پروژه چهار خطه سازی این پروژه نقش مهمی در کاهش حوادث جاده ای این محور ارتباطی دارد.

تکمیل پروژه چهار خطه سازی محور بروجن - لردگان در دستور کار است
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه محور ارتباطی بروجن - لردگان پر حادثه ترین محور ارتباطی چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: طرح چهارخطه «شهرکرد- بروجن- لردگان» از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی استان به شمار می رود.

حسینعلی مقصودی افزود: اجرای این طرح معطل پنج کیلومتر معارض در قطعه سفیددشت به فرادنبه بود که این مشکل هفته گذشته برطرف شد و زمین‌های محور از سوی مالکان خریداری شده است و این قطعه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: هشت کیلومتر نیز در محور سه راهی امام قیس تا گردنه کره‌بس لردگان باقی مانده است که تا پایان سال تکمیل می‌شود به طوری که در این محور دو تونل و یک پل بزرگ تعریف شده است که تونل اول به طول ۷۰۰ متر حفاری شده است و پیمانکار در حال کار است و برای تونل دوم نیز به طول یک هزار و ۷۰۰ متر به تازگی پیمانکار مشخص شده است.

مقصودی با بیان اینکه محور ارتباطی شهرکرد- بروجن- لردگان مهمترین مسیر ارتباطی استان و بخشی از شریان ارتباطی فلات مرکزی به جنوب کشور است، افزود: در برخی روزها بیش از ۳۰ هزار وسیله نقلیه که بیشتر ماشین‌های سنگین است، از مسیر عبور می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بهره‌برداری از این طرح ارتباطی مهم، نه تنها در کاهش تصادفات در یکی از حادثه‌خیزترین محورهای ارتباطی استان بسیار موثر واقع می‌شود بلکه در کوتاه‌تر شدن مسیر و توسعه اقتصادی استان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: طرح چهار خطه «شهرکرد- بروجن- لردگان» است تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل پروژه چهار خطه سازی «شهرکرد- بروجن - لردگان» از مهمترین اولویت های دولت در این استان است

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: تکمیل پروژه چهار خطه سازی «شهرکرد- بروجن - لردگان» از مهمترین اولویت های دولت در این استان است.

اقبال عباسی بیان کرد: عملیات اجرایی این محور مواصلاتی پس از تملک اراضی در یک قطعه از سر گرفته شده است و پروژه چهار خطه سازی آغاز شده است.

وی گفت: آزاد راه لردگان به سمت ایذه پس از تامین اعتبار، در ادامه این مسیر اجرایی و عملیاتی می شود.

محور ارتباطی «بروجن - لردگان» نیازمند توجه بیشتر مسئولان برای سرعت بخشی به تکمیل این پروژه دارد. اختصاص اعتبارات و سرعت بخشی به تکمیل این پروژه زمینه ساز کاهش حوادث تلخ در این محور ارتباطی دارد.

کد خبر: ۲۹٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha