۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
طرح آب‌رسانی به پیشوا از سد ماملو بهره‌برداری شد/ تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار
با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور؛

طرح آب‌رسانی به پیشوا از سد ماملو بهره‌برداری شد/ تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

پیشوا- طرح آب‌رسانی به پیشوا از سد ماملو با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و وزیر نیرو در شهرستان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح دوشنبه آئین بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به شهر پیشوا از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران با حضور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در محل اجرای پروژه برگزار شد.

گفتنی است که با بهره برداری از این پروژه مشکل آب شرب در شهرستان پیشوا برطرف خواهد شد.

بر اساس این گزارش برای این طرح هشت کیلومتر خط انتقال ۶۰۰ میلی‌متری چدن داکتیل از مخزن سعیدآباد ورامین تا مخزن دو هزار مترمکعبی شهر پیشوا اجرا شده است.

لازم به ذکر است که این پروژه بعد از حدود هفت ماه تلاش مستمر و علیرغم وقفه در فعالیت‌های عمرانی به دلیل شیوع کرونا در اوایل تیرماه تکمیل شد و مورد تست اولیه  قرار گرفت، انتقال آب سد ماملو به پیشوا علاوه بر کاهش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی، بهبود کیفی آب شرب و افزایش ضریب ایمنی شبکه در این منطقه را به دنبال خواهد داشت و برای انتقال آب از سد ماملو به شهرستان  پیشوا سی میلیارد تومان هزینه شده است.

۶۰ حلقه چاه تامین آب شرب پیشوا از مدار خارج شد
مدیرعامل شرکت آبفای تهران در این مراسم اظهار داشت: دشت ورامین همواره یکی از بحرانی‌ترین منطقه استان به لحاظ تأمین آب شرب بود و امروز با افتتاح این طرح مشکل بی آبی در دشت ورامین و پیشوا رفع شد.

محمدرضا بختیاری گفت: با افتتاح این طرح ۶۰ حلقه چاه که آب شرب این منطقه را تأمین می‌کردند از مدار خارج شد و تا قبل از افتتاح تصفیه خانه هفتم در بیشتر نقاط دشت ورامین دستگاه‌های آب شیرین کن داشتیم و با افتتاح این طرح این دستگاه‌ها از مدار خارج شد.

وی عنوان داشت: شهرستان پیشوا آخرین شهرستان استان تهران است که از آب سد ماملو بهره‌مند می‌شود و در فاصله هفت ماه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان این طرح عملیاتی شد.

رفاه و معیشت مردم به آب‌ بستگی دارد
نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: امسال سال جهش تولید و فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی است و طبق فرمایشات رهبری به مجلس و دولت باید این موضوع مورد توجه باشد.

حسین نوش آبادی با بیان اینکه امروز رفاه و معیشت مردم به آب‌ بستگی دارد افزود: آب در سطح نیازها و مطالبات مردم به ویژه در این سه شهرستان پیشوا، ورامین و قرچک است.

وی گفت: وقتی سد ماملو در مسیر رودخانه جاجرود تأسیس شد حقابه ورامین به آبی که الان استحصال می‌شود تبدیل شد و نکته بعدی انتقال پساب تهران است که برای تأمین آب زراعی منطقه ضرورت دارد.

با تکمیل فاز ۷ و ۸ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران نگرانی‌های دشت ورامین در خصوص آب رفع می شود
نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبلی حضور در مجلس پیگیر آب زراعی منطقه بوده است عنوان داشت: در حال حاضر نیز پیگیر این مسئله در مجلس هستم تا پروژه‌های ناتمام دنبال شود و انتقال فاضلاب تصفیه شده تهران به این منطقه نیز از ضروریات است که کارهایی نیز صورت گرفته اما کافی نیست.

نوش آبادی به خبر افتتاح و آغاز شروع عملیات فاز هفت و هشت تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران اشاره کرد و بیان داشت: در کنار آب سد ماملو که به این منطقه می‌آید به تدریج برای آب منطقه ورامین و قرچک و خیرآباد و جواد آباد کنار آب شرب تأمین آب زراعی هم با تکمیل پروژه فاضلاب تصفیه خانه جنوب تهران عملیاتی شود که در صورت تحقق این اتفاق هم نگرانی کشاورزان در ارتباط با آب برطرف می‌شود و هم نگرانی مردم این شهرستان رفع خواهد شد.

وی بیان داشت: فلسفه و هدف از احداث سد ماملو برای تأمین آب شرب و کشاورزی چهار منطقه ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت بوده و انشاالله در همین مسیر تلاش شود و نیاز تهران از منابع دیگر تأمین شود و درصد این آب عادلانه باشد.

۵۷ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مختص صنعت آب و برق است
وزیر نیرو سخنران بعدی این مراسم بود، که طی سخنانی اظهار داشت: با یاری خدا توفیقی فراهم شد که از نیمه سال گذشته پویشی تحت عنوان «هر هفته الف. ب. ایران» با این تعبیر که «الف. ب» در مقام تمثیل سمبل آغازین الفبا است را اجرا کنیم.

رضا اردکانیان با اشاره به اینکه زیربنا ی هر کار آب و برق بوده و سعی کنیم مجموعه تلاش با برنامه‌ای را تنظیم کنیم، گفت: در این زمینه خواستیم بیش از هر چیز به خانواده صنعت آب و برق در دولت و بخش خصوصی نشاط دهیم که ظرفیت خوبی در بخش اجرایی و مهندسی و مدیریتی وجود دارد که می‌تواند آسایش و امنیت خاطر مردم را فراهم و اشتغال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه امسال سال ششمی است که به طور متوالی صادرات خدمات فنی و مهندسی آب و برق در صدر صادرات فنی و مهندسی کشور است، گفت: بیش از ۵۷ درصد صادرات خدمات فنی مهندسی کشور مختص به صنعت آب و برق است.

کد خبر: ۲۹٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha